Citat Ursprungligen postat av klut Visa inlägg
nu har jag provat å byta switch till biltemas. å alla kablar igen.. blir tokig..får in thor men jag har märkt att kanaler över 12211 ¨på thor funkar inte dom heller plus alla på sirus.. har 49-58 i snr å 78-90 i agc. kan det bli något strul med dreamboxen ?
Hade med detta problemet. men jag lyckades lösa det. Började med att ställa in tallriken så exakt som möjligt. Samt vinkeln på lnb:t tror det är 8 graders lutning. Köpte sedan dubbelskämad kabel på sattelitproffsen och switchar + lnb 0,1db på dragonsat.no. I mitt fall så var det fel på kabeln, fukt eller dålig kontakt...mm. Samt att lnb:t var lite loppigt. Men när jag ändå bytte så passade jag på att fixa allt. Snr gick upp till 90%. Under 60 så kan det bli svart i vissa mottagare. Börja alltid med att vara säker på att parabolen står rätt. Koppla sedan mottagaren direkt till parabolen (använd en kort och felfri kabel) inga switchar eller så. Om du nu har bra signal, då är allt som du kopplar in efter dåligt, om signalstyrkan sjunker mycket på vissa eller alla frekvenser.