Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Clean image med gamla inställningar?

  1. #1

    Question Clean image med gamla inställningar?

    Hej,

    Har en D500C som helt och hållet sattes upp av en bekant. Gemini och Gbox 2.03 är installerade. Jag vill nu testa med andra images då jag har problem med stabiliteten på streamingen och har läst att det finns bättre alternativ för streaming än Gemini (t.ex. Pli Jade 3).

    Vilka filer måste jag hålla reda på (dvs. spara undan) för att enkelt kunna flasha en ny image, lägga till gamla filer och förhoppningsvis ha ett fungerande system (kanaler, bouqet, EPG, CS konfiguration, osv.)?

    Har gått igenom alla guides men hittar inga som svarar på min fråga...

    Tack på förhand!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av d95mlad Visa inlägg
    Hej,

    Har en D500C som helt och hållet sattes upp av en bekant. Gemini och Gbox 2.03 är installerade. Jag vill nu testa med andra images då jag har problem med stabiliteten på streamingen och har läst att det finns bättre alternativ för streaming än Gemini (t.ex. Pli Jade 3).

    Vilka filer måste jag hålla reda på (dvs. spara undan) för att enkelt kunna flasha en ny image, lägga till gamla filer och förhoppningsvis ha ett fungerande system (kanaler, bouqet, EPG, CS konfiguration, osv.)?

    Har gått igenom alla guides men hittar inga som svarar på min fråga...

    Tack på förhand!

    Sätt i ett usb minne och boota om, sen kan du via FlashWizardPro installera multiboot, och vilka images du vill. Nästa gång du startar om dreamboxen väljer du vilken image du vill starta. Kanaler, bouquet och EPG följer automatiskt med till alla images du installerar via flashwizard. Konfigfiler för CS får du kopiera manuellt, och vilka det är beror på vilken cam du kör. T.ex. ligger mgcamd i var\keys medan CCcam ligger i var\etc\
    Du får installera ny cam manuellt i den nya imagen först innan du lägger in konfig filerna.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    USB i en DB500 blir nog lite svårt... Det verkar inte vara en +modell.

  4. #4
    Har en vanlig D500C så ingen USB. Tyvärr... Har läst om multiboot och det låter perfekt för just mina behov men får nog leva utan det... Antar att inte går att få till multiboot med en mountad HDD, eller hur?

    Blev lite förvirrad angående CAM... Är inte Gbox en CAM? I /var/keys/ hittar jag gbox_cfg samt cwshare.cfg och gissar att dessa två ska sparas. Finns det andra filer som är viktiga för att återställa fungerande CS klient med ny image?

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu har inte jag full koll på Dreambox då jag mest pillar med CubeRevo. Men om du sparar allting i /var/keys så är du på det torra vad gäller cs. Sen har jag ingen koll på var Dreambox sparar sina kanaler bouqet:er m.m.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Nu har inte jag full koll på Dreambox då jag mest pillar med CubeRevo. Men om du sparar allting i /var/keys så är du på det torra vad gäller cs. Sen har jag ingen koll på var Dreambox sparar sina kanaler bouqet:er m.m.

    Det är inte alla cams som har konfigfilerna i var/keys, CCcam t.ex. har dem i var/etc

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av d95mlad Visa inlägg
    Har en vanlig D500C så ingen USB. Tyvärr... Har läst om multiboot och det låter perfekt för just mina behov men får nog leva utan det... Antar att inte går att få till multiboot med en mountad HDD, eller hur?

    Blev lite förvirrad angående CAM... Är inte Gbox en CAM? I /var/keys/ hittar jag gbox_cfg samt cwshare.cfg och gissar att dessa två ska sparas. Finns det andra filer som är viktiga för att återställa fungerande CS klient med ny image?

    Jag vet inte om det går att lägga in en multiboot på en nätverksdisk, men det känns ju inte särskilt stabilt.. Testa mounta dreamboxens katalog hdd mot en nätverkshårdisk å kör flashwizard.. Kommer den upp som hårddisk där borde det gå, eller? Någon annan som har bättre koll?

Liknande ämnen

  1. Inställningar
    Av Zorre i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 18:19
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 21:38
  3. byta image utan att ta bort alla inställningar
    Av gummikungen i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 13:30
  4. Inställningar på min box :S
    Av Smergo i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 13:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss