Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kaskadkoppling - boxar

  1. #1

    Kaskadkoppling - boxar

    Jag har sedan länge en Satellitmottagare (Echostar) som jag använder för att se Cananal Digitals utbud (Thor) men också för att se en massa fria kanaler på andra satelliter (motorstyrd parabol).

    Nyligen fixade jag en Dreambox (cardsharing) så att jag kan se Viasats utbud. Jag kopplade in den på första boxens (Echostar) parabol-utgång samt med scart.

    (det hela kräver givetvis att jag först riktar in parabolen mot Sirius och sedan slår på Dreamboxen)

    Till en början tyckte jag att detta funkade bra men sedan upptäckte jag att jag inte kunde få in vissa av Viasats kanaler. Efter lite funderande insåg jag att problemet ligger i att alla universal LNB:ar har ett "low" och ett "High" frekvensområde som styrs av boxen. Denna styrning går inte igenom Echostar boxen.

    En lösning är givetvis att jag skaffar en separat parabol till Dreamboxen men det känns lite onödigt. Jag vill helst undvika att behöva skruva i och ur kabeln till parabolen hela tiden (som jag gör nu).

    Någon som har någon ide till en lösning?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Men varför inte göra tvärtom !! Kabeln från parabolen FÖRST till din DB, och sedan till din Echostar. Du kan oxå flytta ditt CD-kort till Dreamboxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Och om det inte funkar så kan du använda en sån här "smart switch":
    http://satpro.se/default.asp?id=9440...503&cat_nr=108
    Den skickar signalen till den mottagare som är påslagen.

  4. #4
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    När du stänger av din 1a mottagare så ska signalen gå obehindrat igenom den till box nr2, annars är den inte OK !
    Cardsharing ? har du fler viasatboxar eller ?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Boxar?
    Av Henrix! i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 14:39
  2. boxar..
    Av mike44 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 10:40
  3. [LÖST] Boxar
    Av justme123 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 08:41
  4. [LÖST] dom boxar
    Av nils-peter sundgren i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-01, 21:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss