Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 45

Ämne: Bästa sidan för att köpa dreambox ?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av newneal Visa inlägg
    Du får visst garanti, läs "kinesiska dreambox" tråden i detta forum så har du flera som har berättat att det inte har varit några problem med garantin.
    Sluta sprida lögner!

    Kör med PLi image på klonen så kommer inget att förstöras eftersom dom inte använder någon programvara alls från DMM.
    Du får ingen garanti av DMM så det är ingen lögn....
    Säljaren kan självklart byta ut boxarna men det beror väl på var man köpt den...
    Är ju inte säkert säljaren finns kvar längre då den går sönder och då sitter man där med en box som är värdelös...
    Sen så bygger PLi precis som alla andra images på DMM's mjukvara men dom kanske använder äldre drivers... utan DMM's mjukvara skulle inte boxen fungera överhuvudtaget...
    Det som skiljer images åt är utökningar och egna modifieringar och sånt...
    Jag hoppas alla teams börjar använda senaste drivers som hindrar images att funka på kloner...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Du får ingen garanti av DMM så det är ingen lögn....
    Men nu är du igång med dina konstiga argument igen som inte betyder något alls. Tillverkaren du köper klonen av ger support på den, vem skulle annars göra det?
    Argumentet är ju typ i klass med att säga att Sony inte ger support på Nintendo Wii så köp ingen Wii.

    Är ju inte säkert säljaren finns kvar längre då den går sönder och då sitter man där med en box som är värdelös...
    DMM kan gå i KK precis lika väl som något annat företag. En hög med banker hade kursat om stater inte gått in med pengar, Lehman brothers kursade... hur DMM på något sätt är en säkrare investering kan jag inte förstå. Dock så är det så att om du köper klonen, den pajjar och du köper en ny klon så har du fortfarande SPARAT pengar jämfört med att köpa en orginal (500/600 klonerna kostar under hälften jämfört med DMM's skräp).

    Sen så ska vi ju tillägga att INGEN har rapporterat problem med garantin från någon av de listade butikerna på dessa forum... INGEN!

    Sen så bygger PLi precis som alla andra images på DMM's mjukvara men dom kanske använder äldre drivers... utan DMM's mjukvara skulle inte boxen fungera överhuvudtaget...
    Det som skiljer images åt är utökningar och egna modifieringar och sånt...
    Jag hoppas alla teams börjar använda senaste drivers som hindrar images att funka på kloner...
    Klonerna kör med olika MAC addresser så ALLA images fungerar för närvarande helt utan problem på klonerna och det har varit så ett tag nu. Så visst, låt oss hoppas på att alla uppgraderar sina drivisar.

    Sen så måste jag igen fråga dig, är du anställd av DMM?
    Har pratat med både Apple och Microsoft fanboys men du tar det hela till nya höjder i och med att du inte har problem med rena lögner när det gäller DMM, eller i allafall vridningar av sanningen som är så grova att dom lika gärna kan kallas lögner.

    Köp dina orginalboxar för 4x priset (klonad 500Si kostar 450kr på www.dvbseller.com, orginal kostar över 2000kr) så köper jag mina billigare med bättre hårdvara...

    Jag bryr mig egentligen inte så mycket om vad folk köper men jag tycker däremot att människor som du, som ljuger eller vrider sanningar till det extrema inte ska få härja fritt på forum. Ge folk riktigt information och låt dom ta beslut själva, att säga saker som att imagear inte fungerar på kloner eller att du inte får garanti är ju lögner, även om du nu vill vrida det till "garanti från DMM".

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Nej jag är inte anställd eller nånting annat att göra med DMM...
    Man kan ju vända på det och fråga om ni själv är en säljare av kloner eftersom ni försvarar dom så hårt?
    Sen en orginal dm500 kostar ingenting eftersom den inte finns längre sen över 2 år tillbaka...
    Den har ersatts med DM500+ som är en helt annan modell (dm600 utan plats för hdd och plug n play tuners)
    Och jag har inte kommit med några lögner även om du vill få det till det bara för att du och andra här har en annan uppfattning...
    Snarare du som kommer med lögner om att klonerna är så problemfria och bättre när det är ren bullshit...
    Men visst på vissa ställen kanske dom funkar bättre än andra och det är det man inte vet heller då man köper kloner...
    Sen finns det faktiskt massor med folk som trott att dom köpt orginal dm500 när dom fått en klon...
    Några av mina kompisar är en del av dom och dom flesta av dom har det varit problem med...
    Precis som du har dom skyllt på DMM att dom sålt skitprodukter men sen ha det visat sig att det är en klon dom betalat fullt pris för...
    Sen kollar man på kloner på andra produkter dom har så ligger ju även dom 4-5 ggr lägre pris på det mesta så det innebär ju att i princip alla tillverkare tar överpriser enligt dig...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Nej jag är inte anställd eller nånting annat att göra med DMM...
    Man kan ju vända på det och fråga om ni själv är en säljare av kloner eftersom ni försvarar dom så hårt?
    Sen en orginal dm500 kostar ingenting eftersom den inte finns längre sen över 2 år tillbaka...
    Den har ersatts med DM500+ som är en helt annan modell (dm600 utan plats för hdd och plug n play tuners)
    Och jag har inte kommit med några lögner även om du vill få det till det bara för att du och andra här har en annan uppfattning...
    Snarare du som kommer med lögner om att klonerna är så problemfria och bättre när det är ren bullshit...
    Men visst på vissa ställen kanske dom funkar bättre än andra och det är det man inte vet heller då man köper kloner...
    Sen finns det faktiskt massor med folk som trott att dom köpt orginal dm500 när dom fått en klon...
    Några av mina kompisar är en del av dom och dom flesta av dom har det varit problem med...
    Precis som du har dom skyllt på DMM att dom sålt skitprodukter men sen ha det visat sig att det är en klon dom betalat fullt pris för...
    Sen kollar man på kloner på andra produkter dom har så ligger ju även dom 4-5 ggr lägre pris på det mesta så det innebär ju att i princip alla tillverkare tar överpriser enligt dig...
    Diskussionen handlar inte om folk som har blivit lurade utan människor som vill köpa kloner medvetet. Människor som blir lurade är alltid trist, vilket är anledningen till att jag inte tycker om dina inlägg eftersom jag om och om igen upplever dom som missvisande.

    Att medvetet köpa en klon när man vet vad man gör är för mig helt acceptabelt, man löper ingen större risk att stå utan garanti och iochmed MAC address fixen så är risken att dom flashas sönder av DMM väldigt liten (och en sönderflashad klon kan man fixa för under en hundring). Det är sanningen om klonerna.

    Nu orkar jag inte bråka med dig mer så jag tänker lägga ner det här.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Det med MAC address funkar inte på dom nyare boxarna eftersom man måste ha ett fungerande SIM kort som det går lägga in senaste bootloadern på...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #16

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av aakerlind Visa inlägg
    digisat är som sagt inte officiell återförsäljare så det är same shit diff name
    Köpt alla mina boxar utom en från Digisat. Önskar jag hade köpt alla därifrån, hade jag sluppit allt strul.
    3nity är certifierad av DMM, men jag känner ingen som har beställt därifrån och fått sin box. Än.
    Certifiering innebär inte automatiskt att butiken är att lita på.
    Det bästa vore ju givetvis att köpa direkt ifrån DMM, men eftersom det är en praktisk omöjlighet får man nöja sig med att köpa från de ställen man litar på. Någon tipsade om digitalboxen.com, vilket är lite synd, eftersom det är personer på annat forum(dreamboxx.nu) som fått kloner när de köpt därifrån.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Djinn Visa inlägg
    Köpt alla mina boxar utom en från Digisat. Önskar jag hade köpt alla därifrån, hade jag sluppit allt strul.
    3nity är certifierad av DMM, men jag känner ingen som har beställt därifrån och fått sin box. Än.
    Certifiering innebär inte automatiskt att butiken är att lita på.
    Det bästa vore ju givetvis att köpa direkt ifrån DMM, men eftersom det är en praktisk omöjlighet får man nöja sig med att köpa från de ställen man litar på. Någon tipsade om digitalboxen.com, vilket är lite synd, eftersom det är personer på annat forum(dreamboxx.nu) som fått kloner när de köpt därifrån.
    officiell återförsäljare säljer inte kloner. även dom du inte får boxar eller inte. får du en box är det inte en klon.

  9. #19
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Brukar rekommendera www.satpro.se... Kanske inte alltid billigast men har bra service och alltid äkta boxar
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #20

Liknande ämnen

  1. Köpa Dreambox
    Av kini i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 22:25
  2. Vad ska jag köpa för dreambox?
    Av Jonta i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 21:17
  3. Köpa Dreambox
    Av hellstone i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 22:05
  4. Köpa Dreambox.
    Av ehrlin i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 19:38
  5. [LÖST] Vart köpa billigast och bästa programmeringsprylar?
    Av AndersW i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 13:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss