Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 45

Ämne: Bästa sidan för att köpa dreambox ?

  1. #21
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ecu971 Visa inlägg
    Har beställt en sådan. Beställde den 10/9 och efter lång väntan skickades den idag. Kommer nog hit om en 5-6 dagar.
    DealExtreme är justa och jag har köpt grejor av dem förut. Men tydligen har de fått rena rusningen efter den här Dreamboxen så de har inte kunnat leverera på utlovade tider.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av ecu971 Visa inlägg
    Är inte crownsat ändå billigare eller har jag missat nåt här?

  3. #23
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du får kolla på vad frakten kostar.
    Crown-sats pris är väl $60 + frakt $30 = $90
    DealExtreme $79 inkl. frakt.

  4. #24

    Talking

    550 med frakt är ju ganska ok

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Du får kolla på vad frakten kostar.
    Crown-sats pris är väl $60 + frakt $30 = $90
    DealExtreme $79 inkl. frakt.
    Helt korrekt! Var givetvis mitt fel. Tack för svaret.

  6. #26
    Liten följdfråga till.. Kollade på DealExtreme och deras DM500 ser lite annorlunda ut jämfört med alla andra som jag sett (även kloner). De skriver även "Dreambox DM500 V8" vilket är något nytt för mig (versionsnummer dvs). Hursomhelst, ni som köpt just denna, kan ni bekräfta att den funkar som den ska och att den kan jämställas med orginal eller en "bra klon"?

  7. #27
    duger nog för det priset

  8. #28
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mhead Visa inlägg
    Liten följdfråga till.. Kollade på DealExtreme och deras DM500 ser lite annorlunda ut jämfört med alla andra som jag sett (även kloner). De skriver även "Dreambox DM500 V8" vilket är något nytt för mig (versionsnummer dvs). Hursomhelst, ni som köpt just denna, kan ni bekräfta att den funkar som den ska och att den kan jämställas med orginal eller en "bra klon"?
    Har som sagt inte fått min än, men den kommer nog i nästa vecka och jag planerar att skriva en liten recension när jag fått den.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Hur fungerar det med moms och tull m.m. om man beställer från dealextream.com?

  10. #30
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    I princip finns nog risken att man kan åka på tull och moms vid köp från Hong Kong och Kina. I praktiken har jag aldrig råkat ut för det.

    Jag har under ett och ett halvt års tid köpt ganska mycket grejor via främst Ebay från Kina och Hong Kong och inte en enda gång har det fastnat i tullen. Många leverantörer från dessa länder klistrar på lappar om att det är "gåva" eller skriver ett lågt värde på försändelsen.

    Som regel ligger det aldrig några papper med utan man får ett kuvert med grejen man har beställt och inget annat. Det gör det väl också lite svårt för tullen när de inte hittar några fakturor eller annat som anger värdet på innehållet. I praktiken verkar det som om tullen skiter i alla dessa paket och brev från Kina, men det är klart att alldeles säker kan man kanske inte vara. Det har dock inte hänt mig att jag behövt betala några ytterligare avgifter.

    Dealextreme har jag handlat av en 5-6 gånger och det är samma där, inga problem med några avgifter från svenska myndigheter.

Liknande ämnen

  1. Köpa Dreambox
    Av kini i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 22:25
  2. Vad ska jag köpa för dreambox?
    Av Jonta i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 21:17
  3. Köpa Dreambox
    Av hellstone i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 22:05
  4. Köpa Dreambox.
    Av ehrlin i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 19:38
  5. [LÖST] Vart köpa billigast och bästa programmeringsprylar?
    Av AndersW i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 13:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss