Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DM600 vs IPBox 250S

  1. #1

    DM600 vs IPBox 250S

    Är på god väg att lägga en beställning på Crownsat men har givetvis problem med att bestämma mig. Någon som vet ifall det är någon större skillnad på DM600 och IPBox 250S? Båda stödjer PVR vilket är enda krav "utöver det vanliga" rent hårdvarumässigt. Frågan är, hur ser det ut på mjukvarufronten? Ungefär samma utbud vad gäller images och plugins?

    Anses båda vara lika stabila? Jag är väl medveten om att det är kloner som säljs, men det har jag inget emot (och vill inte heller starta denna diskussion eftersom den drivs flitigt i en annan tråd).

    Tacksam för all info jag kan få!

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Även om jag normalt sett är en stor anhängare av DGStations produkter (Relook, CubeRevo m.m.) så skulle jag nog råda dig att i det valet välja DM600.

    Den gamla Relook-generationen som denna IPBox tillhör utvecklas inte mycket på längre. Jag tror inte det har släppts någon ny programvara på närmare två år...
    En DM600 känns mycket modernare och har mer spännande att se fram emot.

    Sen är klart att allt beror på priset och vad man vill ha. IPBoxen är ju mycket billigare och gör nog sitt jobb. Men DM600 har mycket mer att välja på i form av images, plugins m.m. Hip-faktorn är väl c:a tre gånger högre på Dreamboxen. Du har också mycket lättare att få support på Dreamboxen. Det är inte många som håller på med de gamla Relook-boxarna längre (min står och samlar damm). Det är CubeRevo som gäller för oss DGStation fans nu för tiden.

  3. #3
    Stort tack för svaret atomized!

    Då slår jag till på en DM600. Antar att det inte finns andra alternativ i samma prisklass (~$200) som slår den? PVR är som sagt viktigt för mig.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag kan inte komma på något annat i den prisklassen som skulle vara ett bättre alternativ än DM600.

  5. #5
    Av ren nyfikenhet.. Funkar EPG bra med Canal Digital (kabel-tv) och DM600? Kan man lägga schedules på inspelningar osv precis som man kan med CD's boxar..?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag kör inte kabel-TV så det vet jag inte.
    Men med Canal Digital via satellit så funkar det bra. Jag kan få EPG för ett par dagar framåt om jag ställer mig en stund på Discovery Science. Och när jag sedan fått in programmen i listan så kan jag markera dem för inspelning.

    Ska du ha boxen för kabel-TV måste du se till att få en med C-tuner. Crown-sat har nog bara S-modeller av de boxar vi pratat om.
    C = Cable kabel-TV
    S = Satellite

  7. #7
    Tackar för svaret!

    Jag tänkte köpa en DM600S och sen köpa till en DVB-C modul som jag trycker in i boxen tills det att jag skaffar parabol. Borde funka så vitt jag vet.

    Har samtidigt börjat kolla på DM800 (sorry för att jag hoppar så mycket), men det skiljer ju bara 800kr mellan en DM600 och en DM800. Är det värt att lägga dessa pengarna även om HD-sändningar inte är högprio, dvs erbjuder DM800 något annat kul? Hårdvaran har jag ganska bra koll på, men mjuvarumässigt?

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har aldrig sett en DM800 så jag hoppas någon annan kan svara på det?

Liknande ämnen

  1. ipbox 9000 som server
    Av assnike i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 18:18
  2. Ipbox 250s pvr = dreambox ?
    Av Nemo i forum DGStation
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 17:33
  3. CubeRevo IPbox 9000HD
    Av ndjr i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 13:40
  4. Kan man få in CD HD-kanaler på Ipbox 9XXHD???
    Av enhassan i forum DGStation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 00:12
  5. upgradera 250S PVR Prime
    Av kenvase i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 10:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss