Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dålig bild viasatfotboll

Dålig bild viasatfotboll

Tjena. När ja tittar på fotboll (använder en Sony kdl40w5500 med inbyggd digi box) så blir det en helt för jävlig bild, spelarna har "glorior" runt hela kroppen och dom är inte som vi vet heliga på något sätt. Jag hade sagt att det är min tv som är kass (men det vet jag att den inte är) och detta är också helt uteslutet då sändningar från canaldigital (canal + sport & tv4 sport) så är bilden väldigt bra med tanke på SD sändning.
    Dock är det väldigt jobbigt med viasats sändningar och dess bild kvalité.
    Jag undrar om någon haft liknande problem och vet någon lösning?
    Jag har provat att slå på och av alla bildförbättringar om finns och det är ändå samma skit oavsett inställning och BARA på viasats fotbollssändningar.... :angry:

Citat Ursprungligen postat av mufasa Visa inlägg
    Tjena. När ja tittar på fotboll (använder en Sony kdl40w5500 med inbyggd digi box) så blir det en helt för jävlig bild, spelarna har "glorior" runt hela kroppen och dom är inte som vi vet heliga på något sätt. Jag hade sagt att det är min tv som är kass (men det vet jag att den inte är) och detta är också helt uteslutet då sändningar från canaldigital (canal + sport & tv4 sport) så är bilden väldigt bra med tanke på SD sändning.
    Dock är det väldigt jobbigt med viasats sändningar och dess bild kvalité.
    Jag undrar om någon haft liknande problem och vet någon lösning?
    Jag har provat att slå på och av alla bildförbättringar om finns och det är ändå samma skit oavsett inställning och BARA på viasats fotbollssändningar.... :angry:
    Då tycker jag att du ska skicka ett mail till Viasat och klaga.

Tydligen sänder viasat sina fotbolls sändningar via telias gsm (ja det står gsm men jag förmodar att även 3g används), därav denna dåliga kvallitet.
    har ingen källa men har sett detta på ett par ställen på olika forum, alla har kass bild.

Att skicka och klaga gör ingenting, dom vet att det är kass bild och det har varit det så länge så jag tror faktiskt dom skiter i vilket.

Citat Ursprungligen postat av MickeD Visa inlägg
    Tydligen sänder viasat sina fotbolls sändningar via telias gsm (ja det står gsm men jag förmodar att även 3g används), därav denna dåliga kvallitet.
    har ingen källa men har sett detta på ett par ställen på olika forum, alla har kass bild.
    Låter helt orealistiskt att de skulle ha sina upplänkar genom GSM/3G nätet då max för GSM EDGE är ~118 kbit/s och för Turbo-3G är det ~1,5 MBit/s, detta är dessutom teoretiska hastigheter.

Liknande ämnen

1. dålig bild med boxer
    Av swiftier i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 07:14
  2. Dålig bild ?!?
    Av ridgen i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 07:10
  3. [LÖST] Dålig bild
    Av Rock´n´Rolf i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:05
  4. dålig bild
    Av almbundy i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-06, 18:16
  5. [LÖST] Dålig bild
    Av mejlaleif i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 23:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss