Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Softcam

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger

    Softcam

    Vad är egentligen softcam?
    En fil med massa nycklar? Är det isåntfall sådana nycklar som är knäckta?
    Kan nån förklara?

  2. #2
    razorx
    Gäst
    En softcam är helt enkelt en universal cammodul som man kan annvända mot en kortserver.

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kanske har fel, såhär uppfattar jag dem.

    En softcam ersätter de CAM moduler man annars använder i vanliga fall, det finns flertalet att köpa t.ex. Conax, Irdeto, NDS (finns inte att köpa) som innehåller en del grejer (vet inte vad) men det är för att man ska kunna läsa av kortet.

    Denna pluggar man sedan in i sin box, det gör att boxen kan hämta den information som behövs för att dekryptera kanalerna så man kan titta på dem. De flesta leverantörerna i olika länder använder sig av boxar med inbyggd CAM, t.ex. Canal Digital och Viasat, då behöver man inte en CAM modul men den finns i själva boxen så att säga.

    Bra om någon kunde påpeka för mig om jag har uppfattat de fel.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Kanske har fel, såhär uppfattar jag dem.

    En softcam ersätter de CAM moduler man annars använder i vanliga fall, det finns flertalet att köpa t.ex. Conax, Irdeto, NDS (finns inte att köpa) som innehåller en del grejer (vet inte vad) men det är för att man ska kunna läsa av kortet.

    Denna pluggar man sedan in i sin box, det gör att boxen kan hämta den information som behövs för att dekryptera kanalerna så man kan titta på dem. De flesta leverantörerna i olika länder använder sig av boxar med inbyggd CAM, t.ex. Canal Digital och Viasat, då behöver man inte en CAM modul men den finns i själva boxen så att säga.

    Bra om någon kunde påpeka för mig om jag har uppfattat de fel.

    Jag tror du har fel, jag testade ladda ner dem senaste nycklarna och nu ser jag en del nya BETAL kanaler som jag annars inte har tillgång till.
    Jag tror det är den "gamla" typen av nycklar som inte behöver uppdateras var 10:e sekund..?

Liknande ämnen

  1. Softcam
    Av kjell-håkan i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 13:55
  2. softcam
    Av pernheden i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 13:41
  3. softcam?
    Av jaysan i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 22:12
  4. DVB-S+vdr+Softcam=?
    Av thunder i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-01, 15:07
  5. Softcam.key
    Av vic20 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 19:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss