Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Kommentarer till Howto: Prisvärd DIY HDTV-PVR

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Har en fundering.

    Om man inte är ute efter att kunna spela in så mycket då borde man väll kunna slänga in en SSD disk för att den kanske ska flyta på ännu bättre, visst?

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    I princip passar ju vilken 2,5" SATA HDD som helst, så det borde ju funka med en SSD också. Om det är värt pengarna att sätta in en SSD vet jag inte, de är ju ganska dyra.

    Min erfarenhet av såna här boxar är att begränsningarna ofta inte sitter i diskarna, utan det är hårdvaran i boxen (CPU, kontrollerkretsar m.m.) som är ganska klen. Jag tvivlar på att du får så mycket högre prestanda med en SSD.

  3. #13
    richard_roe
    Gäst

    Thumbs up kommentarer till kommentarerna

    Hej atomized.

    Vad kul att det gick bra för dig! :thumbup:

    Jag har läst dina kommentarer ovan och gjort modifieringar i HOWTO:n.
    Utan att kunna kontrollera själv (jag saknar nämligen Windows) så har jag lagt in instruktioner för programmet fat32format som ska lösa partitioneringsproblemet. Jag har även laddat upp det i filarkivet. Vet inte om jag lyckas uttrycka mig tydligt, är ingen pedagog ... Men det ska gå att lösa formatteringen utan linuxdator nu. Själv gjorde jag all partitionering och formattering under linux naturligtvis :whistle:

    Visst är Enigma2 imponerande och snyggt? Det ligger ljusår före originalprogrammen. Nu får vi se om någon mer hoppar på tåget. I så fall tar jag tacksamt emot kommentarer/förslag till Howto:n denna tråden. Tack ska ni ha så länge!!

    RR

  4. #14

    formaterat usbminne till oformaterat hur göra?

    Som rubriken lyder hur göra?Usb minnet ska ju vara oformaterat när de sitter i kattisen.

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lojd Visa inlägg
    Som rubriken lyder hur göra?Usb minnet ska ju vara oformaterat när de sitter i kattisen.
    Jag har inte provat det här med oformatterat USB-minne själv. Men jag antar att du får radera de partitioner som finns på USB-minnet.

    I Windows kan du göra det i Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Disk Management.

    I Linux kan du använda t.ex. fdisk.

    OBS! Var mycket försiktig så du inte raderar något på din hårddisk!!
    Det här är farliga verktyg som kan ställa till stor skada om man gör fel!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    ok ska prova..Vad tycker du om Kattisen fungerar den tillfredställande tycker du?

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lojd Visa inlägg
    ok ska prova..Vad tycker du om Kattisen fungerar den tillfredställande tycker du?
    Jag gillar Kattisen och jag gillar E2. Nu använder jag den inte dagligen, för jag har en IPBox 9000HD också och det är den som frugan begriper.

    Men de gånger jag plockar fram Kattisen för att testa så tycker jag det fungerar bra. Skulle mycket väl kunna tänka mig att ha den dagligen fast då måste frugan lära om...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Hehe...Att lära frugorna sånt de e inte enkelt de.Har du testat mini-uboot som rr skrivit i howto.

  9. #19
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lojd Visa inlägg
    Hehe...Att lära frugorna sånt de e inte enkelt de.Har du testat mini-uboot som rr skrivit i howto.
    Nej, jag har inte hunnit labba med mini-uboot ännu, tyvärr...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #20
    Jag försöker att via ftp komma in i kattisen utan framgång...Har försökt både med Kathi kontroll centers egna och ett annan program.

Liknande ämnen

  1. Howto: Prisvärd DIY HDTV-PVR
    Av richard_roe i forum Kathrein
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 14:55
  2. Vilken box hade ni skaffat till Comhem HDTV?
    Av Draggen@comhit i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 16:05
  3. funkar detta tvkort till hdtv
    Av 1000foting i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 21:18
  4. Prisvärd plasma 42"??
    Av bjornsson i forum TV
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 09:14
  5. Är denna dator prisvärd?
    Av martin12 i forum Hårdvara
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 12:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss