Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Kommentarer till Howto: Prisvärd DIY HDTV-PVR

  1. #21
    Jag har följt guiden Howto: Prisvärd DIY HDTV-PVRoch kommit till punkt 19.Då jag har kört fast när jag ska aktivera 2nd bootloader,går det inte att bocka i den liksom. Sen till nästa problem då jag ska redigera bootp.conf genom putty har jag gjort så här

    / # cd /tmp/usb/XBA*/ba/ba
    /tmp/usb/XBA (1-1)/ba/ba # ls -la
    drwxr-xr-x 3 0 0 4096 Jan 1 00:13 .
    drwxr-xr-x 4 0 0 4096 Jan 4 2010 ..
    drwxr-xr-x 2 0 0 4096 Jan 1 00:13 aaf_last_summer_dream.img
    /tmp/usb/XBA (1-1)/ba/ba #
    /tmp/usb/XBA (1-1)/ba/ba # cd ./aaf_last_summer_dream.img
    /tmp/usb/XBA (1-1)/ba/ba/aaf_last_summer_dream.img #

    Hur gör man sen för att redigera bootp.conf

    Sen till sista problemet då jag inte får kontakt med kattisen via ftp:'(

  2. #22
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Oj, nu är det ju ett halvår sedan jag gjorde detta så teflonminnet har börjat sätta in... :errf:

    Men det kan vara så att den imagen som du installerar först kanske inte stöder ftp eller om det måste aktiveras nån stans först. Jag kommer ihåg att det var en del som saknades i den imagen.

    Om jag läser guiden rätt så behövs väl inte ftp för att göra det som står i guiden? Efteråt när du har E2 installerat är det inga problem att köra ftp.

    Hur redigerar man en fil i Linux? Ja, eftersom jag är gammal UNIX-räv körde jag helt enkelt vi på den... :whistle:

    Jag inser att "vi" inte är enkelt för den som inte har jobbat med den förut. Försök till miniguide:
    1. skriv vi <filnamn> Tryck Enter
    2. Flytta runt markören med piltangenterna.
    3. du kan radera tecken med x-tangenten
    4. För att sätta in text tryck i-tangenten och skriv in din text. Avsluta med Escape.
    5. För att gå ur vi och spara filen tryck i följd Escape kolon wq Enter

    Detta är bara en bråkdel av vad som går att göra med vi, men borde räcka för ditt syfte. Träna gärna på vi om du har tillgång till något Linux-system. Googla efter guider på vi, det finns många bra därute.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #23
    Det går alltså inte att redigera filen genom putty eller?Vi är det ett program som går att köra på windows burk.

  4. #24
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lojd Visa inlägg
    Det går alltså inte att redigera filen genom putty eller?Vi är det ett program som går att köra på windows burk.
    Vi är en Linux-editor som finns i boxen. Du kör vi från kommandoprompten när du har loggat in i boxen m.h.a. putty.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #25
    ok ska prova senare...jag kopplade in en elmätare till boxen o kollade hur mycke stöm den tar vid standby .Konstigt för när jag har displayen på vid standby så går h-disken hela tiden och drar då 16 w ,däremot om jag slår av displayen så går inte h-disken o drar då endast 3 w.De står ju i RR:s howto att man ska aktivera displayen i menyn.Tänkte kolla om de e en 1 w eller 14 w verision.De verkar vara en utdöende box detta säljs inga boxar i Sverige längre och de e svårt att få tg i SVENSK info om denna box tyvärr.

  6. #26
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du köpt den begagnad eller ny? Jag tror att 14W boxar bara fanns ett kort tag i början, så har du köpt den ny på senare år så är det säkert en 1W box. Har du någon originalkartong kvar så ska det stå på lådan vilken modell det är.

    Kathrein UFS910 är som du säger lite på utdöende. Kathrein som aldrig varit något stort märke i Sverige vill hellre sälja nyare modeller av sina boxar. Men det är fortfarande en rätt bra box och prisvärd om man hittar en beg. för ett hyfsat pris.

    Det finns ett svenskt forum med mycket bra information om Kathrein UFS910 och det är www.digitalsat.nu Där hittar du det mesta till dessa boxarna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #27
    Jag köpte den av en polare för 1000 k som köpte den i princip när den kom ut på marknaden.Jag har nu modifierat den med ny löden sata kontakt och byggt en hd vagga som jag monterade igår blev riktigt bra faktiskt.Så de skulle vara kul o få igång den nu också.

Liknande ämnen

  1. Howto: Prisvärd DIY HDTV-PVR
    Av richard_roe i forum Kathrein
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 14:55
  2. Vilken box hade ni skaffat till Comhem HDTV?
    Av Draggen@comhit i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 16:05
  3. funkar detta tvkort till hdtv
    Av 1000foting i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 21:18
  4. Prisvärd plasma 42"??
    Av bjornsson i forum TV
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 09:14
  5. Är denna dator prisvärd?
    Av martin12 i forum Hårdvara
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 12:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss