Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Dreambox DM800 lösning

Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    kanske någon knepig uppdelning av nätverk i kabeltv. om du hittar ett nätverk som exempelvis heter "canal digital" eller kallas nog "telenor" iaf på satelit. så bör du åtminstone få alla kanaler inom det nätverket. men knappa in manuellt en biljett kanal om du har någon frekvens för denna.få se om du kanske hittar något annat nätverk. i så fall bör du få alla de kanaler som är taggade på de nätverket åtminstone.

kanske va det "svesat" nätverket du hitta de 10 kanaler på eller ?

ja jag vet inte. men vad man kan läsa om kanalsökning så brukar de mest vara ni med kabel-tv som har svårast att finna alla kanaler. kanske inte så konstigt när de skiljer på inställningarna mellan orterna.

för satelit finns de sida med xml generator. kanske på tiden att någon gjorde en för kabeltv oxå ? =)

sen bör du ju kunna se vilken frekvens de är om du kollar i den där brorsans dm500. för knappar du in exakt samma från den boxen (biljett kanalen) och du inte hittar så är ju något fel. exempelvis en bug i enigma2. eller fel på signalen någonstans.

titta här.. http://pici.se/483115/?size=fullsize
    Japp skall ta med den boxen hem idag och testa med den!!
    Men kan jag inte fylla på så som jag gjorde här ovan? eller blir det för mycket man skall fylla i.. vill typ göra en as stor scanning av allt. .det kan ta hur många timmar som helst men bara den scannar liksom
    Och japps det är Telenor som jag hittar Svesat hittar jag 107 kanaler på och Telenor typ 14-15 också någon tysk skit med 8 kanaler typ.. Tack för ditt svar.. skulle byta alla kanaler jag hittat emot biljetten om ja kunde

Har gjort en cables.xml som jag tänkte testa men den kanske är förstor och helt onödig? eller vad tycker ni kommentar om den? Den är tillför att hitta Biljett kanalerna på Kabeltv för canaldigital.. det är dem kända symbolrate som jag plockat 3 olika...

https://delafil.com/key=5b164e8c7c00...970f9569146046

Ja kommentar säg vad som helst om Cables.xml vill ha lite hjälp så att säga

Har själv en DM800 och för att hitta canal digitals kanaler enklast så kör en manuell kanalsökning. SR 7146, QAM 46 & frequency step 1000.

Liknande ämnen

1. M II lösning
    Av emma i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 18:32
  2. lösning på g??
    Av magellan69 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-26, 16:45
  3. Lösning på väg
    Av Fidde_1 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 17:51
  4. lösning?
    Av gusten i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-29, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss