Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: multibox

  1. #1

    multibox

    jag har två multiboxar för att kunna se 6 st kanaler men nu verkar den ena krångla. den blinkar röt ibland på en diod och ingen av kanalerna som ligger på den fungerar. jag tror även att det är ett lågt återkommande brummande ljud från den.
    fins det någon här som har erfarenhet av dessa digitalmotagare för marksända nätet ?
    jag har startat om den.
    mvh pera

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Syftar du på A2Bs multiboxar ?

    http://www.multibox.se/

    Har du senaste programvaran, bra mottagning osv.

    Funderat på att istället skaffa digitalboxar, en till varje TV ?

  3. #3
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Jag kan hjälpa dig, du tror väl strax att det är ett gammalt dreambox klyscha, men vi har bytt massor med nätdelar på dessa multiboxar på jobbet !
    Så prova att byt med den som fungerar.

  4. #4
    Denisolof ---------- ja det är A2B
    budhit ------------ bingo det hjälpte att skifta nätdel. i morgon skall jag fixa en ny. kan det vara så vanligt så att dom byter ut dom gratis ?
    kostade 590 kr för en 12V 2,5 A som det skulle vara. det var en 1,3 A orginal som tydligen inte räcker till när dom börjar bli gamla.
    mvh pera

  5. #5
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Det lät dyrt, det passar nog med samma som till DB. typ250kr på ClasO.

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    budhit, aha, så nätdelarna är usla på A2B multiboxarna, bra att veta, samma sak gäller en del varianter på dreambox har jag också läst här i forumet.

    pera, skadar inte att ha en ordentligt AC adapter som kan driva ut den ström som behövs, ofta snålar man och försöker skicka med en AC adapter som precis passar utrustningen, det kostar pengar vid tillverkning. Allt som går att spara på brukar man snåla med :/

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Hoppas du INTE kopplar in en AC-adapter, det är nog en DC-adapter som behövs.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    budhit, aha, så nätdelarna är usla på A2B multiboxarna, bra att veta, samma sak gäller en del varianter på dreambox har jag också läst här i forumet.

    pera, skadar inte att ha en ordentligt AC adapter som kan driva ut den ström som behövs, ofta snålar man och försöker skicka med en AC adapter som precis passar utrustningen, det kostar pengar vid tillverkning. Allt som går att spara på brukar man snåla med :/

    ja det verkar som classe säljer motsvarande för halva priset

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    matkoh, hahaha

    En AC adapter lol, såklart ska det vara en DC adapter, dagens tabbe

Liknande ämnen

  1. Multibox för digital marksändning
    Av junior79 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-26, 14:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss