Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DM600 på stor tv?

  1. #1

    DM600 på stor tv?

    Undrar ifall någon kör DM600 på en stor tv och i så fall hur bildkvaliten är.

    Jag har en 52" Full HD tv och är på väg att köpa en DM600 men det som är lite tveksamt är just hur bra bild DM600 kan återge. Borde jag tänka om? Kommer köra kabel-tv till en början för att sen gå över på satellit (om nu det spelar någon roll).

    P.S. Jag vet att DM800 hade gjort sig bättre på den tv'n eftersom DM600 inte stödjer HD, men just nu är jag mer inriktad på en "budget box".

  2. #2
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Jag kör en 600:a på en 42'' full HD tv.
    Jag tycker att bilden är helt OK men den är nog snäppet sämre än min Samsung PVR.
    Men funktionerna i 600:an överväger lätt det.
    Jag kör Component via scart.

    /qsecofr

  3. #3
    som föregående så är bilden OK, mer eller mindre. är samma som vilken box som helst i samma prisklass skulle jag tippa på
    Det går INTE att jämföra bilar med teknik/datorer i diskussioner! Sluta upp med tramset!

  4. #4
    Tack för era svar!

    Skulle ni undvika denna combo om man säger så istället då? Är det så man stör sig på det eller bara vanesak?

  5. #5
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Undvika skulle jag inte göra, man vänjer sig snabbt.
    Det är ju inte dåligt på ngt sätt, men inte heller bra ; )

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av mhead Visa inlägg
    Undrar ifall någon kör DM600 på en stor tv och i så fall hur bildkvaliten är.

    Jag har en 52" Full HD tv och är på väg att köpa en DM600 men det som är lite tveksamt är just hur bra bild DM600 kan återge. Borde jag tänka om? Kommer köra kabel-tv till en början för att sen gå över på satellit (om nu det spelar någon roll).

    P.S. Jag vet att DM800 hade gjort sig bättre på den tv'n eftersom DM600 inte stödjer HD, men just nu är jag mer inriktad på en "budget box".
    Om du är nöjd med bilden från en vanlig DVD så blir du nöjd med SD bild också eftersom dom har samma upplösning
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    mjä, jag såg en canaldigital combobox som gick via scart. förmodligen RGB. LCD-tv tum runt 40, Knivskarp bild för att va SD kanal. något jag aldrig lyckas med på mina SD dreamboxar med component-scart. däremot är ju dm800 dvi-HDMI bästa bilden jämfört med mina övriga boxar/combo boxen.

    man kan ju oxå slappna av lite och hoppas på att dm500HD är på väg. men som vanligt är de väl långt kvar tills den kommer, om den kommer.

    ähh köp en dm600. bästa "budget boxen" man kan köpa idag av dreamboxarna. sen kan du köpa dm500hd. släng sen dm600 in i sovrummet vetjja.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. STOR Parabol och Astra 2D
    Av c-larsson i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 09:22
  2. för stor bild för tv:n
    Av cornholio i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 17:49
  3. Hur stor parabol behöver jag?
    Av mdredfox8 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 14:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss