Jag funderar på att köpa en Dreambox till, och såg att det finns en som heter 100S. Idag har jag 2 st 600S så jag undrar hur mkt det skiljer sig mellan 100S och 600S?
Är den mycket sämre?
Är det en nerbantad version eller vad är nackdelarna med den?
Jag funderar på att köpa en Dreambox till, och såg att det finns en som heter 100S. Idag har jag 2 st 600S så jag undrar hur mkt det skiljer sig mellan 100S och 600S?
Är den mycket sämre?
Är det en nerbantad version eller vad är nackdelarna med den?
Det är stor skillnad mellan DM 600 och DM 100.
DM 100 är ingen Linuxbox så du kan inte lägga in något eget i den utan du är helt beroende av det som finns i firmwaren.
I korthet kan man säga att DM 100 är en tv-mottagare med möjlighet att använda som cs-klient och DM 600 är en Dreambox.
DM 100 har också haft mycket problem så mitt råd är att köpa en till 600.
Hej, jag har 2st, och dom fungerar bra.....jag får dock bara igång newcamd mot servern
/Truckis
Har stora problem med att få min dm100 att connecta med xloader, som jag skrivit om i en annan tråd. Efter att jag laddade ner den nyaste imagen och la över den på boxen så vill den inte koppla ihop sig. Använder xloader 3.2 och nyaste fti drivisarna.
Truckis, du som har två boxar, har du lagt in nyaste imagen härifrån och fått den att connecta till xloader? Nått tips på vad jag kan göra?