Sidan 10 av 15 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 147

Ämne: Minirecension: DM500 för 560:-

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Denna funkar också om man vill komma lite billigare undan:
    http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=2562
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Tackad
    2 gånger
    Fick tag i en kabel hos min lokala radiohandlare för 150:-. Var visst avsedd för en sagem box. Lite tunna kablar men var tvungen att testa. Bilden blev märkbart klarare och inget släp i bilden. Jag kunde justera ljus och färg så att det är nästan bra. Dock är bilden nu så bra att jag inte retar mig på den. Ska prova med andra kablar och se om det blir ännu bättre. Det som fattas är att gult inte är riktigt gult utan med en dragning åt det gröna. Märks tydligt på texttv. Jag är annars mycket nöjd med boxen och har beställt 2 till.
    Har provat att spela in till hårddisk med size 4096 och directio. Fungerar mycket bra med endast någon enstaka pixelering. Fortsättning följer.
    Ha det bra
    Puttiplatt

Jag satt och tittade på den här trevliga DM-Boxen och tyckte det var krångligt att beställa från kina så jag googlade och hittade ett svenskt företag som säljer de här. Visst de är lite dyrare men gud vad skönt det var att beställa och få boxen efter 4-5 dagar och hämta ut mot postförskott. Jag tycker lätt det var värt det.

Adressen dit är: www.dmbox.se och här är länk till boxen..
    http://www.dmbox.se/produkter/satellit_2/dm-box-500s_1

ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Jag har nu beställt tre boxar från kina vid tre olika tillfällen, alla tre levererades på 4 arbetsdagar till min brevlåda, behövde inte ens åka till posten och hämta, inga problem alls med tull och visst, jag fick betala i förskott men för 650 kr/st var det helt klart värt det.
    Multitasking means screwing up several things at once.

Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
    Jag satt och tittade på den här trevliga DM-Boxen och tyckte det var krångligt att beställa från kina så jag googlade och hittade ett svenskt företag som säljer de här. Visst de är lite dyrare men gud vad skönt det var att beställa och få boxen efter 4-5 dagar och hämta ut mot postförskott. Jag tycker lätt det var värt det.

Adressen dit är: www.dmbox.se och här är länk till boxen..
    http://www.dmbox.se/produkter/satellit_2/dm-box-500s_1
    Kul att den finns att köpa från en svensk firma!
    Mindre kul är dock priset de tar... Nästan tre gånger dyrare än att köpa själv från DealExtreme, 1499:- istället för c:a 550:-

Visst, jag vet att det är tröstlöst att vänta på grejor från DX. Men om det är värt en tusenlapp att slippa det vet jag inte.

Visst är det så men det är ju sådär roligt att åka på frakt. Jag köpte en från Mydalle.com oxå och det tog visserligen 5 dagar tills den kom levererat till dörren. Men sen efter 3 veckor kommer det tullräkningar från UPS. Jätteroligt var det att betala 400kr i tull.
    Här gick det snabbt och lätt och bra service över telefon.
    Tänkte iaf bara säga att det finns ett alternativ om man inte orkar krångla med paypal osv.
    =)

Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är ju bra att du talar om vilka alternativ som finns. Alltid bra att veta så mycket som möjligt.

Jag vet att en del åkt på tull och andra avgifter, men i mitt fall har jag lyckats köpa tre boxar utan tull eller andra avgifter. Jag kanske har haft ovanligt mycket tur, jag vet inte. Eller också är det att jag alltid valt den billigaste frakten, vilket brukar vara rekommenderat brev från Hong Kong.

Var och en får välja hur man vill göra. Att betala med PayPal ser inte jag som något krångel, tvärtom. Det är den smidigaste och bästa betalningslösning jag vet. Bara att logga in och godkänna betalningen så skickas automatiskt mina uppgifter som adress m.m. till säljaren. Inget behov av att fylla i kreditkortsuppgifter eller adress m.m. Det är nästan för lätt...

Och samtidigt en viss trygghet att man kan få PayPal att avgöra tvister om man inte skulle bli nöjd med vad säljaren levererar. Jag fick en gång alla pengar tillbaka via PayPal för ett LNB jag beställt från en tysk firma. Firman levererade inget och svarade inte på mail i flera veckor. Men när jag öppnade ett ärende via PayPal svarade de samma dag och jag fick pengarna tillbaka omgående. Jag tror de flesta säljare utomlands vill hålla sig väl med PayPal eftersom de får mycket kunder via dem. Så jag har bara positivt att säga om PayPal!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rimion Visa inlägg
    Jag gjorde en beställning för ett par veckor sen och fick idag hem ett brev posten/tullverket där dom vill veta vad försändelsen innehåller och värdet på det. Fick även du det eller hade dom bara lagt på en godtycklig summa för dig?

Så typiskt mig att råka ut för detta första gången man beställer något från utlandet, när en del verkar ha tur och kunna beställa flera gånger utan att "fastna".

Tjena! Varifrån beställde ni dem???

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
    Visst är det så men det är ju sådär roligt att åka på frakt. Jag köpte en från Mydalle.com oxå och det tog visserligen 5 dagar tills den kom levererat till dörren. Men sen efter 3 veckor kommer det tullräkningar från UPS. Jätteroligt var det att betala 400kr i tull.
    Här gick det snabbt och lätt och bra service över telefon.
    Tänkte iaf bara säga att det finns ett alternativ om man inte orkar krångla med paypal osv.
    =)
    Var det en dm500 vi pratar om, fick du betala 400kr i tull på en sån? 100% påslag i tullen! Vad var det för värde på paketet enligt mydalle?

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Tjena! Varifrån beställde ni dem???
    Jag beställde från dealextreme (med billigaste frakten).

Liknande ämnen

1. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  2. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss