Sidan 9 av 15 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 147

Ämne: Minirecension: DM500 för 560:-

  1. #81
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    samma här.. oxå beställt den 15/10, dubbla klisterlappar på paketet. Kostar inte många kronor mer att beställa via mydalle och där kommer paketet redan efter ett par dagar om man har tur. Mitt låg dock still i london i 8 dagar.

  2. #82
    Jag misstänker att det inte finns så många tillverkare av kloner men de olika webbshopparna väntar nog med att beställa hem boxarna förrän de själva fått närmare hundra beställningar på en given box (hundra enheter är minimum order antal enligt uppgift) . Så om du skall chansa på en klon, kolla upp att de har boxen i lager för annars kan de bli en lång väntan.
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

  3. #83
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Fick hem min andra DM-500 från DealExtreme idag. Precis som förra gången tog det ungefär en månad, beställde 16/11 och fick paketet idag 14/12.

    Priset blev lite bättre 537:- denna gången p.g.a. bättre dollarkurs när jag beställde. Inga problem med Tullen denna gången heller. De kanske skiter i små beställningar på en box och koncentrerar sig på de större paketen med högre värde.

    Mitt paket var märkt som "Gift" med ett värde på 45 HKD.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #84
    mitt paket ifrån dealextreme var märkt Gift och 45hkd , men jag åkte ditt på tull å frakt för 198kr.. själv hade jag lite otur.. slumpen som avgör!

  5. #85
    Fick hem min andra box, också den fastnade i tullen, 197:- :errf:

  6. #86
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    Har nu haft min box i en vecka. Detta är mitt första möte med dreambox och jag är positivt överraskad. Kör med Pli jade3 vilken fungerar perfekt.

    Det jag inte är nöjd med är bildkvalitén. Jag har en ganska mörk bild med murriga färger och medioker skärpa. Även en viss eftersläpning i bilden. Kör med scart och jag har provat att förbättra bilden med inställningarna i tv:n, men får inte till det. Frågan är vad man kan göra åt det.

    Byta image?(eller är det samma för alla dvs drivers sköter bilden?)
    Byta utgång?(scart->komponent och köra ycbpbr ut från box?)
    Byta tuner?(är det lönt avseende priset?)

    Är som sagt annars mycket nöjd med boxen och dess funktioner men bra bild är ju en ganska grundläggande funktion på en satmottagare. Jag har mycket bättre bild med min gamla magicbox men den börjar få ålderskrämpor och är tänkt att ersättas av denna boxen.

    Alla tankar och förslag mottages tacksamt!

    Ha det bra
    Puttiplatt

  7. #87
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av puttiplatt Visa inlägg
    Byta utgång?(scart->komponent och köra ycbpbr ut från box?)
    Du får rätt mycket bättre bild om du gör så.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #88
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    Tack atomized, ska prova när jag fått tag i en scart->komponent kontakt. Ett litet förtydligande, jag kör RBG signal ut från boxen idag, inte cvbs.
    Ha det bra
    Puttiplatt

  9. #89
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Sannolikheten att det skulle vara fel på samtliga boxar låter ju långsökt, testa med en original box så att du iaf kan bedöma signalkvaliteten på parabolen, sen så är klonerna jävligt känsliga på de minsta störningarna.

    vilken image kör du på och har du testat byta image?
    Har provat Gemini 4.6 och Pli Jade 3. Tog min box till en bekant som har ett abb hos Canal Digital. Där fungerade boxen utan problem så det är något fel med min parabolinstallation. Ska försöka justera parabolen för bättre mottagning (har 99% på vissa kanaler så blir nog svårt att få bättre). Får fråga om han kan ta sin box till mig för att kontrollera signalstyrkan.

    Ni som har fått det att fungera hur långa kablar har ni mellan box och parabol samt vilket märke på LNB? Själv har jag 15 meter kabel och Golden Interstar Quad 0.2dB.

  10. #90
    Citat Ursprungligen postat av puttiplatt Visa inlägg
    Tack atomized, ska prova när jag fått tag i en scart->komponent kontakt. Ett litet förtydligande, jag kör RBG signal ut från boxen idag, inte cvbs.
    Ha det bra
    Puttiplatt
    Hemmabiobutiken har en komplett kabel.
    http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=108730

    Annars har jag för mig att jag har läst någonstans att man kunde modifiera en vanlig scartkabel genom att löda på RCA kontakter på rätt kabel i scarten.

    Edit: NetonNet verkar ha flera billigare alternativ.
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

Liknande ämnen

  1. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  2. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss