Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 21011121314 SistaSista
Resultat 111 till 120 av 147

Ämne: Minirecension: DM500 för 560:-

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Jag har inte beställt från crown (köpte mina från mydalle.com) så några exakta svar kan jag inte ge.

Jag fick med rätt strömkabel strömkabel och det var gemeni 2.1 installerat.
    Däremot var det en "rätt" mac-adress i boxen så jag kör nu 4.6 utan oro.
    Multitasking means screwing up several things at once.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Jag har inte beställt från crown (köpte mina från mydalle.com) så några exakta svar kan jag inte ge.

Jag fick med rätt strömkabel strömkabel och det var gemeni 2.1 installerat.
    Däremot var det en "rätt" mac-adress i boxen så jag kör nu 4.6 utan oro.

Du som köpt dina boxar från mydalle...500s modellen....Hur länge har du haft de...Skulle du rekommendera de eller? Jag tänkte mera på den klonad versionen...

ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Du som köpt dina boxar från mydalle...500s modellen....Hur länge har du haft de...Skulle du rekommendera de eller? Jag tänkte mera på den klonad versionen...
    http://www.comhit.net/showthread.php...059#post146059
    Jag har köpt två boxar från mydalle de svarta Blackbox 500s, stort plus för leveranstiden (4 arbetsdagar) men kvaliteten är skiftande, lade in senaste gemeni i båda, den ena boxen fungerar super och är betydligt snabbare i kanalbyten och mycket bättre bild än min gamla äkta 500s medan den andra fungerar sisådär. Efter 10-12 timmars uptime måste den startas om eftersom ljudet halkar efter och bilden pixlar sig, allmänt seg helt enkelt.

Testade andra images men problemet kvarstår så det är någonting i hårdvaran, eller nån lödning eller nåt anat tekniskt som jag inte orkar felsöka :lol:

Båda kostade precis runt 600 kr/st inkl frakten så prisvärda var de.
    Sedan jag skrev det här har jag köpt ytterligare en box och det var samma leveranstid och jag har inte märkt någonting fel på den ännu.

Så länge man är medveten om att detta är klonboxar och tar det för vad det är (skiftande kvalitet) så rekommenderar jag dem ja. Men det är baserat på mina erfarenheter endast.
    Multitasking means screwing up several things at once.

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har köpt från både Crownsat och DealExtreme. I båda fallen så var MAC-adressen i 00:09:34 - serien, d.v.s. samma som äkta Dreambox.

Från Crownsat fick jag en strömkabel som passar våra vägguttag. Från DX har jag fått med amerikansk kontakt.

Timebombs finns bara i Gemini, men utlöser sannolikt inte om man har MAC-adress i 00:09:34 - serien. Jag rekommenderar ändå att köra PLI för att vara 100% säker. Dessutom är PLI bra, streamar mycket bra t.ex.

Om jag minns rätt så var Crownsat-boxen laddad med en version av Gemini som gick att använda, på engelska och med europeiska satelliter inlagda. Från DX däremot så fick jag en Gemini på kinesiska, och när jag äntligen lyckats ställa om språket till engelska så fanns det bara asiatiska satelliter inlagda.

Men var beredd på att lägga in en ny image på dem, och gärna PLI som sagt. Ta den som är längst ner på denna sidan:
    http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=11
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    3 gånger
    Vad är det för skillnad mellan Pli o gemini...Är Pli lika lätt att använda....antar att den kan avkoda alla typer av cryptering och cam +key via addons för utländska kanaler...och att alla motorer fungerar med den....

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Det som skiljer mellan olika images är utseende och innehåll i menyerna m.fl. mindre detaljer. Alla innehåller samma väsentliga funktionaliteter, t.ex. möjligheten att installera olika cam:s som mgcamd t.ex.

Så det är en smaksak vilken image man väljer och vilken man trivs med. Funktionaliteten finns där i de allra flesta fall.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    3 gånger
    Tack för länken....du råkar inte ha länk till dream up också och dreamboxedit...

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    3 gånger
    Någon som har någon bra länk till gemini...tänkte testa den också någon gång framöver...

Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Någon som har någon bra länk till gemini...tänkte testa den också någon gång framöver...
    http://www.i-have-a-dreambox.com
    VU+

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren Visa inlägg
    Det verkade vara på tyska d mesta dels av sidan...gärna någon annan länk tack....

Liknande ämnen

1. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  2. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss