Det är ju bra att du talar om vilka alternativ som finns. Alltid bra att veta så mycket som möjligt.

Jag vet att en del åkt på tull och andra avgifter, men i mitt fall har jag lyckats köpa tre boxar utan tull eller andra avgifter. Jag kanske har haft ovanligt mycket tur, jag vet inte. Eller också är det att jag alltid valt den billigaste frakten, vilket brukar vara rekommenderat brev från Hong Kong.

Var och en får välja hur man vill göra. Att betala med PayPal ser inte jag som något krångel, tvärtom. Det är den smidigaste och bästa betalningslösning jag vet. Bara att logga in och godkänna betalningen så skickas automatiskt mina uppgifter som adress m.m. till säljaren. Inget behov av att fylla i kreditkortsuppgifter eller adress m.m. Det är nästan för lätt...

Och samtidigt en viss trygghet att man kan få PayPal att avgöra tvister om man inte skulle bli nöjd med vad säljaren levererar. Jag fick en gång alla pengar tillbaka via PayPal för ett LNB jag beställt från en tysk firma. Firman levererade inget och svarade inte på mail i flera veckor. Men när jag öppnade ett ärende via PayPal svarade de samma dag och jag fick pengarna tillbaka omgående. Jag tror de flesta säljare utomlands vill hålla sig väl med PayPal eftersom de får mycket kunder via dem. Så jag har bara positivt att säga om PayPal!