Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Newbiefråga: Second stage bootloader

  1. #1

    Newbiefråga: Second stage bootloader

    Hej,

    Jag är ny på det här, så jag undrar vad bootloader och framförallt vad second stage bootloader är för nåt.

    Ska införskaffa mig en Dm800 och tänkte att jag kanske bör ha koll på det.

    Mvh

    //U

  2. #2
    jadu. tänkt köpa original så behöver du knappt bry dig bara lära dig uppdatera om du vill testa en ny loader.. tänker du kopia. räkna med att du får ligga steget efter och skaffa nya simkort allt eftersom eller tills du är nöjd med din dm800. jag skulle då aldirg bli nöjd. finns de nya drivers att testa så vill då jag de ska va kompatibelt med min box på stört.

    bootloadern ser till att ladda mjukvaran (bl.a?) är inte så insatt. men möjligen ge intruktioner till diverse hårdvara oxå..

    firststage ligger inbränt i promen på dm800 så den rör man aldrig. secondstage är mjukvaru loader. som kan bytas. version 74-75 är de 2 senaste väldigt stabila loaders som snabbar upp dm800 med de senaste drivers. där kanske inte klonerna än har ett simkort än och man får skaffa nytt kort när eller om det kommer...


    i det hela.. ju nyare image du kör på ju nyare loader följer med. så man börjar lägga in en image. låt oss säga att den image hade #69

    då kan man på 2 eller fler sätt lägga in en ny bootloader t.ex. #75 via telnet alternativt sätta boxen i bootloaderläge och lägga in en liten micro *.nfi fil som bara innehåller den nya bootloadern.

    lägger du först in en ny loader. så kör en image med äldre loader över den nya loadern.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Bootloader fråga!
    Av KristianS i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 09:45
  2. Bootloader #76
    Av moonroy i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 20:20
  3. Hur byta ut Bootloader i Pli?
    Av kanonkurtan i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 18:22
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 07:20
  5. bootloader på en DM-600PVR S
    Av tsnight i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 19:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss