Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Fast på taket

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    16
    Tackad
    1 gånger

    Fast på taket

    Har för mig att det finns ett program som man kan ha på laptopen när man är på taket för att se signalstyrkan istället för att skrika ner till sambon för att höra om det är bra...
    Någon som vet?

  2. #2
    du kan väll logga in i dreamboxens webif o välj "Box Control" & sedan satfinder??

    nu sitter jag på en cable box, men det borde funka

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    16
    Tackad
    1 gånger
    vill kunna se boxens signalstyrka via laptopen när jag ställer in parabolen, de är de ja menar

  4. #4
    MickeD: Klockren funktion du tipsade om. Tackar.

    cleijt: Det är precis det som MickeD tipsade om.
    1. Anslut din laptop till ditt trådlösa nätverk.
    2. Logga in på dreamboxens webui, gå till Box Control -> Control Tools -> SatFinder.
    3. Välj en bra frekvens och se aktuell signalstatus, sidan uppdaterar automatiskt sig varje sekund.

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    16
    Tackad
    1 gånger
    det låter som rätt, men hur loggar man in på dreamboxens webui?
    har en dm 800

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av cleijt Visa inlägg
    det låter som rätt, men hur loggar man in på dreamboxens webui?
    har en dm 800
    Skriv in boxens ip i din webläsare.
    Funktionen är lite olika beroende på vilken image man har, på min finns signalstyrkan som en liten lampa i det övre högra hörnet.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    cleijt, då använder man enklast en sat-beeper eller en annan variant med analog mätare. Kopplas in mellan boxen och parabolen, så ser man signalstyrkan. Kostar runt 100kr.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    cleijt, då använder man enklast en sat-beeper eller en annan variant med analog mätare. Kopplas in mellan boxen och parabolen, så ser man signalstyrkan. Kostar runt 100kr.
    Har du en sådan som fungerar bra? Var har du köpt den? Min är skräp. Verkar mest vara på eller av. Jag har för mig att jag köpte den på feltema eller möjligtvis classe...

  9. #9
    Ett alternativ är DigiSat PRO Satellit-instrument som finns hos Satellitproffsen, Elfa och andra ställen för 800-900SEK. Fördelen med den är att man kan koppla in två LNB samtidigt och på så vis lättare hitta Thor-Sirius eller Astra-Hotbird då man får in signal på båda LNB samtidigt.

Liknande ämnen

  1. Är fast IP ett måste?
    Av fogden i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-10, 20:34
  2. kört fast
    Av caspian i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-28, 16:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss