Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ingen mottagning längre?

  1. #1

    Ingen mottagning längre?

    Köpte en begagnad Nokia 9780 på loppis för några veckor sedan, och igår kväll fick jag för mig att koppla in den. Testade dock inte min fungerande Nokia 9802S först dumt nog.

    Fick inte in några kanaler på 9780n och hade inte stängt av 9802S:n som stod jämte så jag var ju inne i menyerna på bägge samtidigt

    Gick över till 9802S:n och kopplade in kabeln dit, och då hade jag dålig signalstyrka på den och inga kanaler syntes.

    Jag har inte haft tv'n på i typ nån vecka eller två, det kan ha varit lite oväder eller blåst så antennen kan ha rubbats.

    Frågan är: vilka inställningar ska det vara? Jag har hittat att "11750" (tror jag det var) ger stark signalstyrka och mellan gul och grön signalkvalitet, Sirius 5.0 och 0V. Men stämmer det för gratispaketet för SVT1 hos Viasat etc?

    Nån som vet vilka inställningar man ska ha? Hur kollar man om antennen är rätt riktad eller om den har flyttat lite på sig?

  2. #2
    Det löste sig.

Liknande ämnen

  1. Ingen EPG i min Dreambox längre
    Av burken i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 18:49
  2. mottagning DB500-T
    Av karlandreasa i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 11:54
  3. Hjälp ingen mottagning
    Av Elysian i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 14:47
  4. Box med bra mottagning
    Av ynot i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 16:25
  5. tv4-mottagning
    Av Monzzon i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 19:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss