Hej,
Är osäker på om denna egentligen skulle ligga under HTPC men det är endå ganska Viasat specifikt.

Det finns tonvis av information gällande att lyckas plocka in Sattelit Viasat i sin HTPC. Men väldigt lite av den informationen känns specifik eller ens halvsäker.

Jag har idag ett fyrling paket med viasat. Jag vill offra en av mina boxar för att köra in signalen i min HTPC. Jag har alltså ett betalt programkort och en box ( ej hd ).

Jag behöver alltså ingen cardsharing eller dylikt utan vill göra detta på ett "lagligt" vis. Som jag förstått det så är Viasat tämligen griniga med detta och låser kortet mot boxen. Däremot kan man enligt deras sida ringa in och koppla kortet mot ett annat boxid. Finns det någon CA-modul till DVB-s korten som har ett "box-id" som man kan byta mot hos Viasat?

Om inte: Vilka andra lösningar fungerar idag?

Har läst lite om Dragon Cam och dylikt, allt verkar väldigt "hackerinspirerat". Jag kan tänka mig att gå den vägen om det är enda alternativet. Men det känns verkligen otydligt om hur man går tillväga och hur säkert det verkligen är att det fungerar.

Jag är hyffsat datorkunnig, så kom gärna med lite konkreta tekniska lösningar på mitt problem här!

Finns det verkligen inget vettigt sätt att för en betalande kund att kunna plocka in sina kanaler i en HTPC?