Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: låsa upp Humax HD PVR-1000c som är låst till comhem?

  1. #1

    låsa upp Humax HD PVR-1000c som är låst till comhem?

    Är detta möjligt? Jag har fått en splitter ny box som kompensation för att comhem har dummat till sig rejält. Misstänker att boxen de skickar är låst till deras nät. Vet nån i så fall hur man går till väga för att låsa upp den/programmera om den?
    mvh Inztructor

  2. #2
    Ehh, jag förstår inte riktigt vad du vill göra...

    Du har fått en box från C*mH*m och vad är det du vill låsa upp ? Du måste ha ett abonnemang (ett kort i boxen) för att kunna se deras kanaler.. Om du har C*mH*m som leverantör av TV, vad hjälper det att låsa upp och/eller att boxen är låst till deras nät ?
    Du kan ju inte se något annat än deras utbud ändå (eller snarare se det som du har i ditt abonnemang) ??

  3. #3
    jag har inte comhem. jag bor i danmark och har yousee som tvleverantör. vill gärna kunna använda den här.

  4. #4
    Oki

    Det framgick ju inte riktigt ur ditt första inlägg (du postade i C*mH*m och skrev om C*mH*m)..

    Jag tror inte boxarna är låsta till en speciell leverantör av kabel-TV (men jag kan ha fel). Däremot är jag ganska övertygad ett du behöver ett kort för att se dina kanaler. Men, det kan ju hända att de inte krypterar vissa kanaler och då borde det funka.

  5. #5
    Det du behöver är ju bara att ställa om boxens standard värden alltså ringa yousee kundservice och fråga om vilka värden du behöver alltså frekvensen symbolhastigheten modulationen och evetuellt nätid, men Com Hem har ju speciell mjukvara som utvecklas tillsammans med Humax, samt om yousee använder eventuell pairing kan det ju bli problem. men hitta kanaler borde du kunna göra ´, alternativet är ju att försöka leta reda på eventuell mjukvara som ska passa i yousee nät, humax har ju open source mjukvara så det borde inte vara några konstigheter

  6. #6
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Open source på en Humax?

    Com Hem (Humax HD PVR-1000c) kör med Conax så din danska operatör måste också köra med Conax om du överhuvudtaget ska få bild...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  7. #7
    yousee sänder sina digitala kanaler öppna utan kortbehov. men jag har en viaccessmodol samt ett kort. Men boxen kanske inte har en slot som kan byta ut conax'en mot viaccessen. Men de öpnna kanalerna borde jag väl kunna få in, alltså dem som inte är krypterade?!

    skall se om jag kan hitta opensource firmware.. tror ni humax själva förser deras anv med sådant?
    tack för era svar.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av inztructor Visa inlägg
    yousee sänder sina digitala kanaler öppna utan kortbehov. men jag har en viaccessmodol samt ett kort. Men boxen kanske inte har en slot som kan byta ut conax'en mot viaccessen. Men de öpnna kanalerna borde jag väl kunna få in, alltså dem som inte är krypterade?!

    skall se om jag kan hitta opensource firmware.. tror ni humax själva förser deras anv med sådant?
    tack för era svar.
    Hur gick det? Hittade du någon firmware till boxen? Jag har en själv och är lite sugen på att utforska den mer. Har googlat lite men inte kommit närmare något svar mer än den här tråden...

  9. #9
    nope. inga firmwares vad jag kunnat hitta. irriterande faktiskt. man får hoppas att något händer efter att fler boxat blir sålda.

Liknande ämnen

  1. Comhems Humax (CXHD-1000C) till CanalDigital?
    Av FredrikLivendahl i forum Canal Digital
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 10:29
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 16:37
  3. Humax CXHD-1000c HD
    Av Freelock i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 21:22
  4. Humax CXHD-1000C + Samsung LCD TV?
    Av berra123 i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 16:41
  5. HDMI->DVI Problem Humax cxhd-1000c
    Av Maker1978 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 21:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss