Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Cardsplitter

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Cardsplitter

    Hej,

    Kör för närvarande en smartwi cardsplitter hemma för att fördela mellan två stycken comhem SD boxar (Samsung 260z & Samsung 270z) Detta fungerar felfritt.

    Nu tänkte jag komplettera med en HD box (dvs 1 st HD & 2 st SD).

    Kommer detta att fungera? Någon som har motsvarande setup?

    /QuadMan

  2. #2
    [FONT=Verdana]För mig har det fungerat fint med en Humax CXHD-5000C, bara lite små strul med Discovery HD som försvann när jag använde antennkabeln som följde med boxen och en antennförstärkare.[/FONT]
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av xcon Visa inlägg
    [FONT=Verdana]För mig har det fungerat fint med en Humax CXHD-5000C, bara lite små strul med Discovery HD som försvann när jag använde antennkabeln som följde med boxen och en antennförstärkare.[/FONT]
    Tjena,
    du kan se övriga HD-kanaler trots att kortet ska vara pairat med hd-boxen? Dvs du använder splittern och kan se HD-kanaler via de andra boxarna också, eller bara genom HD-boxen? Hur har du kopplat i så fall?

  4. #4
    Hej bolor,

    Man kan bara se HD-kanalerna (som är pairade, alla utom SVT HD) på den eller de HD-boxar som ditt kort är pairat till.
    Övriga SD-kanalar kan du se på båda dina SD-boxar samt HD-boxen.
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

  5. #5
    Hej igen,
    jo parningen känner jag alltför väl till. Det som vore intressant är dock om en kortsplitter gör att jag ändå skulle kunna se hd-kanalerna på hd-boxen iom att originalkortet väl då istället sitter i splittern?

  6. #6
    Japp, det var det jag försökte säga med mitt förra inlägg.
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Fungerar det att ha originalkortet i en SD box med cardsplitter och sedan kolla på HD kanaler i hd boxen via cardsplitter av något slag ?
    Jag menar alltså fungerar det att inte ha originalkortet i hd boxen som är pairad med kortet, och ändå kunna se HD kanalerna i hdboxen via cardsplittern ?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Fungerar det att ha originalkortet i en SD box med cardsplitter och sedan kolla på HD kanaler i hd boxen via cardsplitter av något slag ?
    Jag menar alltså fungerar det att inte ha originalkortet i hd boxen som är pairad med kortet, och ändå kunna se HD kanalerna i hdboxen via cardsplittern ?

    MVH
    Nej, du sätter det pairade originalkort i masterboxen till cardsplittern (sändaren) och sedan klientkort i dina mottagare (i varje mottagare). Då kan du se HD- och SD-kanaler i HD-boxen det är pairt med och SD-kanaler i övriga boxar.
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @xcon vet inte om du exakt förstod hur jag menade men jag frågar lite tydligare nu.

    Har du testat att ha originalkortet i masterboxen (sändaren) i en icke pairad box (samsung DCB-P770Z) och sedan klientkortet i din HD-box(Humax CXHD-5000C) som originalkortet är pairat till ?
    Går det få bild på HD kanalerna i HD-boxen då ?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    @xcon vet inte om du exakt förstod hur jag menade men jag frågar lite tydligare nu.

    Har du testat att ha originalkortet i masterboxen (sändaren) i en icke pairad box (samsung DCB-P770Z) och sedan klientkortet i din HD-box(Humax CXHD-5000C) som originalkortet är pairat till ?
    Går det få bild på HD kanalerna i HD-boxen då ?

    MVH
    Hallo!

    Jag kör smartwii v8. Fick trycka in mitt Com Hem kort först i HD boxen(Humax 5000C) för att "paira" de. Sedan satte jag det i master(sändaren) med version 2.43 beta 9. På klient kortet för HD boxen kör jag 2.37 beta 2 det funkar både för 5000c boxen och för 1000c(har testat på båda). Mitt andra klient kort är för en Humax SD box som jag kör någon 2.35 beta x version på.

    Detta har funkat fint i 3 månader.

Liknande ämnen

  1. Cardsplitter
    Av follo1992 i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 01:58
  2. Cardsplitter
    Av poolle i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 12:57
  3. Cardsplitter
    Av ra60 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 15:24
  4. cardsplitter
    Av markusla i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 23:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss