Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: Cardsplitter

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Fungerar det att ha originalkortet i en SD box med cardsplitter och sedan kolla på HD kanaler i hd boxen via cardsplitter av något slag ?
    Jag menar alltså fungerar det att inte ha originalkortet i hd boxen som är pairad med kortet, och ändå kunna se HD kanalerna i hdboxen via cardsplittern ?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Montero Visa inlägg
    Vilken Cardsplitter använder du? Märke/modell.. ev. inköpsplats. Tack!
    SmartWi.
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Fungerar det att ha originalkortet i en SD box med cardsplitter och sedan kolla på HD kanaler i hd boxen via cardsplitter av något slag ?
    Jag menar alltså fungerar det att inte ha originalkortet i hd boxen som är pairad med kortet, och ändå kunna se HD kanalerna i hdboxen via cardsplittern ?

    MVH
    Nej, du sätter det pairade originalkort i masterboxen till cardsplittern (sändaren) och sedan klientkort i dina mottagare (i varje mottagare). Då kan du se HD- och SD-kanaler i HD-boxen det är pairt med och SD-kanaler i övriga boxar.
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @xcon vet inte om du exakt förstod hur jag menade men jag frågar lite tydligare nu.

    Har du testat att ha originalkortet i masterboxen (sändaren) i en icke pairad box (samsung DCB-P770Z) och sedan klientkortet i din HD-box(Humax CXHD-5000C) som originalkortet är pairat till ?
    Går det få bild på HD kanalerna i HD-boxen då ?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    @xcon vet inte om du exakt förstod hur jag menade men jag frågar lite tydligare nu.

    Har du testat att ha originalkortet i masterboxen (sändaren) i en icke pairad box (samsung DCB-P770Z) och sedan klientkortet i din HD-box(Humax CXHD-5000C) som originalkortet är pairat till ?
    Går det få bild på HD kanalerna i HD-boxen då ?

    MVH
    Hallo!

    Jag kör smartwii v8. Fick trycka in mitt Com Hem kort först i HD boxen(Humax 5000C) för att "paira" de. Sedan satte jag det i master(sändaren) med version 2.43 beta 9. På klient kortet för HD boxen kör jag 2.37 beta 2 det funkar både för 5000c boxen och för 1000c(har testat på båda). Mitt andra klient kort är för en Humax SD box som jag kör någon 2.35 beta x version på.

    Detta har funkat fint i 3 månader.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    @xcon vet inte om du exakt förstod hur jag menade men jag frågar lite tydligare nu.

    Har du testat att ha originalkortet i masterboxen (sändaren) i en icke pairad box (samsung DCB-P770Z) och sedan klientkortet i din HD-box(Humax CXHD-5000C) som originalkortet är pairat till ?
    Går det få bild på HD kanalerna i HD-boxen då ?

    MVH
    Yes. HD-kanaler i HD-boxen med originalkortet i SmartWi masterboxen och klientkort i Humax CXHD-5000C, dock ingen bild i Sammy DCB-P770Z som troligen behöver ett strömmatningskort, så jag köpte en DM-600C istället.

    Men dock SD-kanaler i DM-600C och DM-800HD. Även SVT-HD i DM-800HD eftersom den inte är pairad.

    Edit: Jag har även testat att sätta ett klientkort i den inbyggda HD-digitalboxen i min Sony KDL-40W4000 och där funkade det inte riktigt bra. Efter en massa strul så orkade inte lägga ner mer energi på det, så där satte jag min DM-800HD istället. Lilltjejen fick överta Humax CXHD-5000C-boxen och ett syskonabonnemang .
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

  7. #17
    Card splitter fungera perfekt i min Humax HDPVR 1000c och min Humax CXHD 5000c men min 3de box en Humax CX 1201c fungra den inte alls...suck. Kan nån rekomendera en 3de box (inte HD) som den skulle funka i ????

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    xcon vad var det för problem du har med cardsplitter i din Sony W4000. Jag har samma tv och problem med att vissa kanaler inte fungerar när jag kör Alex-cs, men endel kanaler fungerar. Vet inte om det beror på mottagaren i min tv eller något annat.

  9. #19
    Fick hem smartwi idag.
    Kör en humax cxhd5000c och en samsung dcb-b270z.
    Efter att ha uppdaterat smartwi så verkar det funka hyfsat.
    Har haft ca 7-10 frysningar som släpper automatiskt efter ca 20-30sek.
    (Humax släpper snabbare än samsung)
    Kan jag ha en till samsung b270z?
    Läste nånstans om "avkodningstider" på ca 1,5s för c**h*m och att vissa boxar klarar mindre än 5sek, vilket borde innebära att om man ska ha 3 boxar så måste boxen klara av minst 4,5sek.
    Vad klar samsung 270 och humax 5000?
    Är tot. ny på detta.
    SmartWi v.2.43 T0 clientcard v.8
    2st Samsung DCB-B270z
    Humax CXHD5000C

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dust79 Visa inlägg
    xcon vad var det för problem du har med cardsplitter i din Sony W4000. Jag har samma tv och problem med att vissa kanaler inte fungerar när jag kör Alex-cs, men endel kanaler fungerar. Vet inte om det beror på mottagaren i min tv eller något annat.
    För Alex kan du testa att klicka i Extend SC Timeout, du brukar hjälpa mot den typen av problem.

Liknande ämnen

  1. Cardsplitter
    Av follo1992 i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 01:58
  2. Cardsplitter
    Av poolle i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 12:57
  3. Cardsplitter
    Av ra60 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 15:24
  4. cardsplitter
    Av markusla i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 23:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss