Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: ang. comhem's digitala baspaket

  1. #11
    Det är

    SVT 1
    SVT 2
    Barn och Kunskapskanalen
    SVT24
    TV4
    TV6
    AXESS TV

    som kommer sändas fritt(okodat) digitalt hos comhem från nästa år. Samma kanaler som Digital-TV Small idag, om de ska lägga in nya kanaler i Small efter vet jag inte. Eller om de bara säger att Digital-TV Small är fritt. Resten av digitala kanalerna måste man ha abonnemang för.

  2. #12
    Detta låter mycket bra att nu Comhem fattat att det är digitalt som gäller och att man inte längre kan ta betalt för kanaler som ändå är gratis och kan fås utan kort även hos andra leverantörer.

    Nu undrar jag däremot om det går bra att t ex i och med detta bara att abonnera på tex TV1000 eller Canal + eller är det ännu ett fultrick av Comhem och tvinga oss att också abonnera på minst ett Mediumpaket och på det sättet tjäna ytterligare pengar.

  3. #13
    Idag så behövs ju minst Digital-TV Small och sen väljer man tillval TV1000 eller Canal+, hur de ska göra när Small försvinner vet jag inte, har frågat de. De kanske fixar något nytt Small utbud.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av mangez_79 Visa inlägg
    De kanske fixar något nytt Small utbud.
    Det får vi hoppas på att dom gör.

  5. #15
    Fick svar från com hem idag angående small. Har skickat iväg ett nytt mail om vilka nya kanaler det blir som man får i small.

    Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

    TV Small-abonnemanget som du har idag kommer inte att förändras, för man måste ha TV small för 39:-/mån om man vill ha extra kanaler eller HD kanaler. Så du kommer fortfarande att betala 39:-/Mån för TV Small och 99:-/Mån för HD-paketet.


    Med vänlig hälsning
    Com Hem AB
    Kundservice
    kundservice@comhem.com
    www.comhem.se

  6. #16
    Varför tror du att du ska få nya kanaler i "small" ?

    Hade jag enbart haft "small" så hade jag nog snarare sagt upp abonnemanget i och med att de kommer att sändas okodade (iofs då kan du inte se på SVT-HD).

    På deras pressrelease står ju även :

    "För de kunder som vill få tillgång till Com Hems stora utbud med cirka 140 Tillvalskanaler, HDTV och Premiumpaket som CANAL+ krävs fortfarande ett digital-tv-abonnemang."

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av whinner Visa inlägg
    Varför tror du att du ska få nya kanaler i "small" ?

    Hade jag enbart haft "small" så hade jag nog snarare sagt upp abonnemanget i och med att de kommer att sändas okodade (iofs då kan du inte se på SVT-HD).

    På deras pressrelease står ju även :

    "För de kunder som vill få tillgång till Com Hems stora utbud med cirka 140 Tillvalskanaler, HDTV och Premiumpaket som CANAL+ krävs fortfarande ett digital-tv-abonnemang."
    Dom kan väl inte ta betalt för gratiskanaler sen? Påverkar ju även dom andra abonnemangen som finns att välja på. Dessutom så övergår mitt large till small nu i december. Går väl att byta sen då? Är väl bara att man förlänger med 12 månader på dom återstående 10 månaderna?

  8. #18
    Nja, nu är det väl så redan idag att du inte har "kortavgift" på "small". Dvs, det du betalar är egentligen 9Kr (för övriga abonnemang betalar du Kortavgift, 360:-/år). Så för 9Kr får du SVT-HD

    Sen inser jag nog inte hur detta påverkar de övriga abonnemangen. Men, man kan nog konstatera att det blir bättre för de flesta. Du slipper tvillingkort och kan se digitalt på flera apparater hemma (visserligen med ett begränsat utbud)...

  9. #19
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det här är första steget från Comhem mot att kunna stänga av det Analoga kanalerna i TV-nätet, det kommer ge utrymme för cirka 30-40st nya kanaler framöver, en analog kanal upptar ungefär 5-7st digitala kanaler. Precis som övergången från analog satellit till digital.

    De kanaler som anges är ju inte ett måste att sända gratis okrypterat, men jag antar att dom anser att det är bra att sända samma gratisutbud som boxer sänder så blir det samma, mindre strul.

    Undra om comhem då kommer ta ut en avgift i fortsättningen från dem som hade analoga utbudet (discovery, mtv osv) fast det ingick i hyran ?

    Eller måste man betala om man vill ha annat utöver gratiskanalerna (man måste skaffa box såklart).

    Vad jag har förstått så blev denna digitalisering möjlig pga ändringar i några lagar som styrde en del saker, kanske helt fel men jag har för mig det i alla fall. Bara bra att dom tar bort det analoga.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Det här är första steget från Comhem mot att kunna stänga av det Analoga kanalerna i TV-nätet, det kommer ge utrymme för cirka 30-40st nya kanaler framöver, en analog kanal upptar ungefär 5-7st digitala kanaler. Precis som övergången från analog satellit till digital.
    Får väl hoppas på att det kommer några fler HD kanaler då. Gärna Animal Planet HD

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 09:44
  2. TV 3 och TV6 blir digitala
    Av toks i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:11
  3. comhem och digitala 1an
    Av peon99 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 10:08
  4. Comhem och krypterade digitala kanaler
    Av georgtornqvist i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 10:50
  5. När startade dom digitala sändningarna?
    Av Hermle i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 20:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss