Det enda som är patetiskt är din liknelse mellan rolex och dreambox. Du är garanterat fattigare än jag.
Som jag skrivit innan så äger jag både äkta och klon. När jag haft lite tid att jämföra de båda kan jag ge dig lite insideinformation huruvida den äkta var värd pengarna.
För att slippa känna mig lurad av min operatör då jag vill kunna ligga och zappa både i vardagsrummet och sovrummet.
Det var enda anledningen till att jag kom till detta forum och lärde mig hur jag skulle göra.
Varför är du här? Du kan inte har mycket till liv om du hänger på ett forum som rör något du inte alls är intresserad av.
?
Alla med dreambox sysslar inte med kortdelning.
Har tidigare nämnt mågna anledningar till att skaffa Dreambox utan att vara ute efter kortdelning.
Att den har nätverk, linux och är opensource är största fördelen.
Och bryr man sig inte om det och ändå vill kortdela kan man lika gärna köra med orginalbox och smartwi så behöver ni inga boxar överhuvudtaget om ni har en ny TV och kör DVB-T/DVB-C eller med operatörernas egna boxar.
Kortdela kan man göra med vilken annan linuxbox som helst eller dator med TV kort med så finns ingen anledning att köpa kloner.
DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
Raspberry Pi 4 - LibreELEC
Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be
Märks att du inte kortdelar med andra på nätet när du säger Smartwi och andra löjliga lösningar som inte gäller inom CS communityn där man träffas och delar kort med varandra.
Visst kan man kortdela med andra linuxboxar men sanningen är lite annorlunda mot vad du säger, för det första har NewCS stoppats i utveckling, nerlagt sen en tid tillbaks och Mgcamd gör inte flera nya versioner heller.
Mbox utvecklaren har också lagt ner sitt projekt.
CCcam är idag den enda ledande CS lösningen eftersom man hittar lättast andra som vill dela kort på nätet och programmet är ganska stabilt och snabbt och den fungerar stabilt på Dreamboxar eftersom teamet är på DMMs avlöningslista och utvecklar bara för Dreamboxar och inte IPBOX tex.
För CS funkar DM bäst utan krångel.
Det är inget snack om att DMs populäritet inte handlar om vilka fina boxar det är utan vad dom används till, DMs starka kort är ju att DMM betalar flera team att utveckla 3:de parts programvara, hårdvarumässigt är det ju inga höjdarboxar, Reelbox tex spöar DM8000 med hästlängder men mjukvaran till Reelbox var tidigare skit men nu kan man köra Ubuntu på den.
Om man börjar med CS som nybörjare så är det lätt rekommendera en DM800 eller DM600 och lägga in nån Enigma variant med CCcam och sen ut och kortdela på nätet, dom andra Linux boxarna kräver avancerade användare eftersom det krävs mer, Dreambox är mer PnP som Microsoft, tryck på knappen och kör.
Vilken massa goja du skriver Lizzard...
Mr Likvid är tydligen i farten igen under olika nick på en del forum...
| DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |
BLACK AT HEART!
At fucking last! :lol:
Tack vare ett erbjudande från en här på forumet fick jag idag äntligen satt ihop min DM800 igen (typ 3 månader senare). Jag startar upp den och, ta mig fan, den fungerar ju!(efter alla dessa vändor får jag erkänna att jag kände ett visst tvivel)
Jag tackar för alla tips på vägen hit!
Edit: En parentes är att det inte var några som helst problem med HD-kanalerna, vilket jag fått indikationer på att det skulle vara tidigare.
///ctm555