Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: TV4 HD (Mamlö vs. Stkhlm) frekvensskillnader

  1. #1

    TV4 HD (Mamlö vs. Stkhlm) frekvensskillnader

    Hej

    Varje gång jag brytit strömen så försöker Boxen hitta Tv4HD Stkhlm istället för Malmö.

    Kan aldrig lära mig vad det är jag ska byta till för Frekvens för att få rätt
    måste därför köa till deras härliga kundtjänst varje gång.

    Nån som vet? (så ska jag skriva ner det på en äkta papp-lapp!)

    /tack

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av WiENER Visa inlägg
    Hej

    Varje gång jag brytit strömen så försöker Boxen hitta Tv4HD Stkhlm istället för Malmö.

    Kan aldrig lära mig vad det är jag ska byta till för Frekvens för att få rätt
    måste därför köa till deras härliga kundtjänst varje gång.

    Nån som vet? (så ska jag skriva ner det på en äkta papp-lapp!)

    /tack
    TV4HD sänds bara via satellit och då Stockholmsversionen. Vill man ha någon annan version måste man söka via de terresta sändarna och då enbart få SD-versionen.

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    WiENER, det enda du går miste om är "lokal nyheter".

    Samma sak med SVT, dom sänder iofs alla sina olika lokalnyheter via satellit så man kan själv välja vilken man vill titta på, i övrigt är innehållet samma på kanalerna.

  4. #4
    När vi ändå är inne på TV4 HD. Är det meningen att det inte ska finnas någon text-tv på den och SVT HD?

  5. #5
    Nej alltså, det blir ingen Signal när jag försöker få in TV4HD för Stkhlm.
    Bor man i Malmö s¨ska man ha en annan frekvens eller nått. Det är bara något man ska ändra men jag glömmer alltid vad det är jag byta, finns det någon som har en länk till en frekvenslista? Eller vet vad jag ska ända..

  6. #6
    Det som styr vilka vilka regionala nyheter man ska få är nätverksid vilket för malmö är 41003 komplett lista hittar du här [media]http://www.comhem.se/blob/view/-/3440/data/132/-/natnummer.pdf.pdf[/media] men just tv4hd så får man bara n tv4 Stockholm

  7. #7
    ah tack, det var kanske Nätverksid det hette ja

    Ok, sista frågan, var tusan är det nu man ändrar NätverksID nånstans på Humax HD-boxen :errf: ?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av WiENER Visa inlägg
    ah tack, det var kanske Nätverksid det hette ja

    Ok, sista frågan, var tusan är det nu man ändrar NätverksID nånstans på Humax HD-boxen :errf: ?
    Det bästa är väl att göra en återställning Meny --> Installation --> Fabriksinställning--> Pinkod 0000 --> och sedan Svenska --> Ändra nätverksid -->välj sök/nästa -->Mjukvara välj nästa--> sedan okej och sist avsluta

    Fungerar också på samma sätt ungefär när du väljer kanalsökning Meny --> installation --> kanalsökning osv.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Någon som vet TV4HD frekvens, hittar inte kanalen vid en auto sökning.
    Senast redigerad av ricki den 2010-12-11 klockan 06:13.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Någon som vet TV4HD frekvens, hittar inte kanalen vid en auto sökning.
    Var frågan för svår för att besvaras?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss