Ok men då kanske ena boxen lägger till en svart remsa bakom bilden så hade väl möjligen fel där då.
Men att ändra utseendet på själva texten som font och färger går inte eftersom det är bilder.
Sen så behöver inte textningen se ut likadant heller bara för att det är samma kanal utan kan se olika ut beroende på program man ser på.
Man kan som sagt jämföra det med DVD filmer och där kan textnignen se olika ut beroende på vilken film man ser på.
Sen visst jag äger ingen av boxarna men jag har sett hur det ser ut på DM800 och jag har faktiskt DVB textning även på min dm7025 på Discovery HD men kan självklart inte se på själva kanalen.
Enigma2 är inte nå annorlunda på dom boxarna än dm8000 t.ex utan skillnaden ligger i drivers och att dm8000 klarar mer och har mer grejer.
Men han blir inte hjälpt av en massa tjaffs gör man bara som jag säger och lägger in nyare image så löser det hans problem.
Problemet har varit att DVB textningen har varit anpassad för 720*576 istället för den aktuella upplösningen.