Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Väldigt irriterande nätverksproblem

  1. #1

    Väldigt irriterande nätverksproblem

    Jag har precis skaffat en DM500s (klon). Jag har ett flertal andra boxar i både s och c modell hemma så problemet jag har gäller ENDAST denna boxen.

    Den fungerar helt utmärkt. Inga problem alls. Men den kan inte få någon nätverkskoppling. Jag får endast ip adressen 10.0.0.97. Jag kan inte välja WAN i type heller om de e relevant. Men även när dhcp är ikryssat o så händer det INGENTING.

    Nu har jag testat ALLT. Jag har bbb fiber hemma så jag har switch kopplat. Jag har provat tre andra switchar, samt 4 routrar. Jag har flashat tre olika versioner av Gemini samt en PLi.

    Jag har testat att stänga av ALL nätverksutrustning hemma så allt nollställs i över en timma ändå ingen lycka. Har sprungit runt hos grannar o vänner och testat utan lycka. Dock lyser den orange lampan genom gallret som indikerar att den har nätverkskontakt.

    Så nu vet jag inte om ja ska slänga den, slå någon med den eller dunka den i väggen allt vad jag har?

    Eller finns de någon lösning på detta?

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Har du provat att sätta fast IP?

    Kan du se något i logfilen på routern om boxen skickar några paket öht och försöker requesta IP, det beror mycket på vilken typ av router du har om du kan se det.

    En av mina gamla boxar gick i åskan (gick ner i telefonledningen - > Routern - > ut i nätverket) på den lyste lan-lampan men nic var grillat.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Jag brukar använda wireshark eller sniffer pro och spegla en port i switchen alt. använda en hubb. Då kan du se om det kommer ngn DHCP-request Öht. MVH

  4. #4
    Om det inte fungerar med fast IP kan du ju testa att sätta en dator i samma nät 10.0.0.x och testa att pinga boxen skulle det funka är det ju inte fel på hårdvaran..

    Ahh såg nu att du flashat flera gånger..

  5. #5
    Prova att byta strömförsörjning till boxen, jag har märkt att vissa "trafos" inte levererar den ström som utlovas enligt specen... detta kan påverka bl.a. "nätverksdelen" i boxen. Men i vissa fall kan boxen behöva lite mer ström än vad en fullt fungerande trafo ger (12v 2A 24w) det kan t.ex. behövas 12v 2,5A 30w

  6. #6
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Se om du råkat få en gamal box tex genom att jämföra moderkorten med dom som du hade sen förr. Ser dom lika ut så tror jag nog att du har en trasig box.

Liknande ämnen

  1. Irriterande vid DVD-kopiering
    Av fagerhultarn i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 19:00
  2. Irriterande tidsfördriv
    Av cichlidae i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 16:46
  3. Får inte bort den irriterande...
    Av piratkort i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 16:05
  4. Irriterande
    Av oxyal i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 20:32
  5. en väldigt dum fråga
    Av abcdef80 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-16, 18:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss