Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 71

Ämne: Nya kanaler

  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Orka Visa inlägg
    mythtv fixar mpeg4 utan problem. Det är troligen newcs som inte klarar att emulera den nya viaccess-versionen. Jag gissar mest.

    För att du skall kunna titta så krävs det ju att den kan hämta nycklarna från ditt kort och för att du ska kunna göra det så bör ju nycklarna ha skrivits till ditt kort. Hur ser dina entitlements ut? Du kan se via newcs webbgränssnitt under entitlements eller via telnet till newcs och skriv sub.
    Tror att du/ni måste regga erat kort hos boxer att ni vill kunna se på de nya mpeg4 kanalerna. Har för mig att jag läste nånstans att boxer gjorde detta för att se hur många som hade mepg4 box.

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av bumbo Visa inlägg
    Tror att du/ni måste regga erat kort hos boxer att ni vill kunna se på de nya mpeg4 kanalerna. Har för mig att jag läste nånstans att boxer gjorde detta för att se hur många som hade mepg4 box.
    Det är inte riktigt där skon klämmer. Kanalerna är kodade och för att få koderna till sitt kort så måste man regga det. Dekrypteringen av den nya kodningen fungerar inte i mythtv/newcs/open-sasc-ng.

  3. #63
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Jag reggade ett kort och använde en MPeg4 Cam från Boxer, nu kan jag se MPeg4 kanaler även med ett oreggat kort i samma Cam.....

    http://www.comhit.net/showthread.php...833#post147833

    /C

  4. #64
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Frågan är om en vanlig softcam funkar, när väl kortet är öppnat via en MPEG4-CAM?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #65
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    Inte EyetvCamd v1.4, varken mot Oscam (Mac) eller NewCS 1v.65 (PC)

    /C

  6. #66
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Ok, då är det definitivt något CAM:en måste göra med datat innan det skickas till kortet.
    Då borde inte ett "registrerat" kort fungera på en annan MPEG4-CAM?
    Är det meningen att man skall registrera sitt Boxerkort med alla mottagare man äger?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #67
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    så fort jag hittar en bekant med en MPeg4 Cam och som inte har reggat ett kort så ska jag återkommar och verifiera.

    /C

  8. #68
    razorx
    Gäst
    Jag hade gärna hjälpt till, men jag skrotade dvb-t helt i sommras har dock kvar kortet oreggat samt en vanlig redcam.

  9. #69
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Eftersom det tydligen går att uppgradera "redcam" så att dom fungerar med nya MPEG4-kanalerna, kanske det är en idé att avlusa program-imagen som man laddar cam:en med?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #70
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger

    redcam

    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Eftersom det tydligen går att uppgradera "redcam" så att dom fungerar med nya MPEG4-kanalerna, kanske det är en idé att avlusa program-imagen som man laddar cam:en med?
    rorln
    var har du hört/läst det att det går att uppgradera redcam så den fungerar med mpeg4 kanalerna?

    Har du inte läst min topic?

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=26447

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 16:32
  2. Sirius kanaler blir Astras kanaler?!
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:49
  3. Sky-kanaler o irdeto-kanaler
    Av Mr ramme i forum Irdeto
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 00:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss