Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: parabol problem?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av MyB5 Visa inlägg
    Verkar som om du inte är på Thor eller Sirius..snarare Hotbird eller Eurobird, vrid parabolen lite och se om du hittar dem "Nordiska" satteliterna.
    Tjena !
    Jag installerade Thor / Sirius igår kväll/natt.
    Hade ett jäkla problem. Fick först bara in Astra och Hot Bird.

    Men sikta in dig på att få in LBN2 (sirius), när du har den så borde Thor vara inne också.
    Använde Satfinder i dreamboxen för att se var jag var någonstans uppe i satellithimlen. Gav starkt utslag när jag var på sirius, men knappt något när jag var på thor. Dock så fungerar bägge satelliterna klockrent.

    Ett tips kan ju vara att om du har parabolen satt på ett rör, så vrid bara röret, blev mycket lättare att kunna "fin justera" då.

    Mvh
    Anders

  2. #12
    ta hjälp av fackfolk som fixar skålen åt dig.
    Så löser du det nog.

    (det är ingen Tv-antend)

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Zerpens Visa inlägg
    Tjena !
    Jag installerade Thor / Sirius igår kväll/natt.
    Hade ett jäkla problem. Fick först bara in Astra och Hot Bird.

    Men sikta in dig på att få in LBN2 (sirius), när du har den så borde Thor vara inne också.
    Använde Satfinder i dreamboxen för att se var jag var någonstans uppe i satellithimlen. Gav starkt utslag när jag var på sirius, men knappt något när jag var på thor. Dock så fungerar bägge satelliterna klockrent.

    Ett tips kan ju vara att om du har parabolen satt på ett rör, så vrid bara röret, blev mycket lättare att kunna "fin justera" då.

    Mvh
    Anders
    Får du svagt utslag på en satellit så kanske du är på fel frekvens. Ställ även in frekvensen (välj nån kanal som brukar va lätt att då in och som sällan störs av snöfall och liknande, kolla vilken frekvens den ligger på via t.ex. kingofsat.net, och använd samma frekvens vid sökandet av satelliten).. Ibland kan mottagaren ha en frekvens inställd där ingen sänder någonting..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  4. #14
    har du aldrig satt upp en skål så ska du veta.
    Att det är inte en tv antend som ska riktas å exp vis en mast där borta.
    när du monterar upp skåle som brukar sitta på ett rör så kan det räcka att du skruvar 1 varv för mycket på mutter som sitte på rör klaman för att tappa bilden.
    jag bruka säga när man har bra signal, så kors dra muttrarna ett ½ varv åt gången tills skålen är låst.

    lättast är å ringa den lokala tv-killen efter man har fått upp skålen på platts å kablar är dragna.
    Då vet man att skålen är perfekt. Det är en bra början när man ska in i satt värden.

    dena farbror vet nog hur det är [media]http://www.youtube.com/watch?v=Kr_O6gDujL8[/media]

  5. #15
    Jag har nu fått in thor , men sirius saknas fortfarande.

    det står något om "no transponder for (lof/l vertical)" då jag söker efter transponder på sirius.

    kan det var lnb som "pajjat" ?

Liknande ämnen

  1. Problem med Parabol installationen
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 19:49
  2. Parabol problem
    Av Millan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 22:11
  3. parabol problem
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 10:16
  4. Problem med parabol inställning
    Av fbk1 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-06-02, 20:10
  5. Problem med min nya parabol
    Av Smergo i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 22:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss