Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Inga HD kanaler funna efter kanalsökning DM800

  1. #1

    Unhappy Inga HD kanaler funna efter kanalsökning DM800

    Har köpt två DM 800 (Clone), har lagt in Gemini 4.2 med bootloader #72.
    Har gjort en kanal sökning på Thor, hittade samma kanaler som jag hittade vid kanalsökning på min DM500 dvs alla utom HD kanalerna!
    Är det något speciellt man måste göra för att DM800 skall hitta HD kanalerna?

    Har SNR = 92 AGC = 96
    Kör med CD -Total
    Båda DM 800 uppför sig på samma sätt.

    Börjar bli lite desperat nu, har försökt googla detta problemet men inte hittat någon med samma problem.

    Tackar för all hjälp jag kan få.

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Vart fick du din satelites.xml ifrån?
    Har du tagit den direkt från din dm500 så finns det kanske en risk att S2 inte finns med. Skapa en ny från http://satellites-xml.eu/

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kolla så att dun inte fått en dvb-s1 tuner.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4

    Unhappy Inga HD kanaler funna efter kanalsökning DM800

    Tog inte satelites.xml från DM500an men skapade ändå en ny från http://satellites-xml.eu/med bara HD transpondrarna från Thor.

    Hittatde 0 kanaler vid sökning!

    Enligt boxen (sökning, konfning av LNB ..) så står det att det är en dvb-s2 tuner, hur kan man kolla det om man lyfter på skalet?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    Du har nog fått en dålig tuner från Kina.

    Byt tuner eller reparera den.

    Jag lyckades få kineserna att skicka komponenter som var felaktiga
    jag lödade lite och sen funkade det , Q1 och Q2

    Men det var mycket meilande fram och tillbaka till sist ringde jag ner och skällde lite sen gick det bra.(dom ville att jag skulle skicka ner tunersana och desutom stå för frakten , aldrig i livet!!)

    Köpte även ett gäng orginaltuners för att vara på säkra sidan

    mvh

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av penta77 Visa inlägg
    Du har nog fått en dålig tuner från Kina.

    Byt tuner eller reparera den.

    Jag lyckades få kineserna att skicka komponenter som var felaktiga
    jag lödade lite och sen funkade det , Q1 och Q2

    Men det var mycket meilande fram och tillbaka till sist ringde jag ner och skällde lite sen gick det bra.(dom ville att jag skulle skicka ner tunersana och desutom stå för frakten , aldrig i livet!!)

    Köpte även ett gäng orginaltuners för att vara på säkra sidan

    mvh

    Är du säker på detta? Jag har nämligen samma problem, den hittar allt utom CD:s HD-kanaler. YLE HD hittar den till och med, men som sagt, inte CD:s...

    Q1 och Q2, transistorer? Jag är lite kass på benämningarna på elektronikkomponenter... har du nummer på dessa isf, så man kan beställa från elfa?


    EDIT:
    Körde "Satfinder" i Nabilo Blackhole 0.12 på 11938/25000/H/8PSK, AGC är på 90%, medans SNR är på 0%, även BER, men den står på 0 jämt tror jag bestämt. Däremot efter några minuters googlande så hade SNR gått upp till 95% och var stabil... hmm, men sökningen gav fortfarande 0%... kan inte vara software problem då? *undra*

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av d98risk Visa inlägg

    Har SNR = 92 AGC = 96
    Kör med CD -Total

    Jag har samma siffror som dig där, och har samma problem, med samma box.
    Jag har dock fått ett tips idag, parabol och parabolhuvud, låter kanske konstigt med 92% SNR, men tydligen så skulle brusfaktorn spela in, och även storleken på parabolen. Jag ska prova imorrn (hinner inte idag) å sätta upp en större parabol, dock även den med ett gammalt huvud, men jag ska se om det blir nån skillnad.
    Ska även testa att ställa in mig på Hotbird och se om den hittar HD-kanaler där, för tydligen så ska Thor sända dessa tämligen svagt. Fungerar inte detta ska jag köpa mig ett nytt huvud oxå. (http://www.satvision.se/gtdiamond-02db-p-236.html) 175:- i Dec.

    Vi får uppdatera varandra!

  8. #8
    Har provat med en tredje box, den fick in HD kanalerna så det verkar inte som att det skulle bero på parabolen eller LNB´s.

    Hittade denna när jag surfade runt.:
    http://guider.comhit.net/showthread.php?t=24575&page=37

    verkar som att det finns dåliga turners i omlopp REV J skall kolla vad som står på de boxar som inte funkar och på den som funkar.

  9. #9
    Hade REV K på alla tre, så nu är det väl bara att plocka ut den fungerande turnern och prova dem i de andra boxarna för att se så det turnern i dem som är problemet och inte något annat.

  10. #10
    Väntar med spänning på resultatet!

    Ska skruva uti min inatt när jag kommer från jobbet få se vad det är för Rev. på den... har säkert en Rev. J, skulle inte förvåna mig alls :P

Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler på min DM800 hd pvr
    Av ozlum i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 22:36
  2. DM7025+ Inga Tuners efter flashning
    Av stre i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 07:58
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 12:09
  4. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 13:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss