Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: DM 800 klarar inte HD ljud ? (ingen HDMI utgång)

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av uffe46 Visa inlägg
    Jodå ljudet funkar viA DVI på DM 800
    varför har de isåfall en dvi kontakt och inte en hdmi utång ?

är du säker på att du inte har några andra ljudkablar kopplade ifrån dm800an ?

Sitter och funderar på att köpa en dm800 men har en förstärkare som kör hdmi in o tänker inte mecka in andra ljudkablar

Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fableman Visa inlägg

Sitter och funderar på att köpa en dm800 men har en förstärkare som kör hdmi in o tänker inte mecka in andra ljudkablar
    Vad jag förstår så har det med licenskostnader att göra, de har kommit förbi det med hjälp av en "special" DVI som även bär ljud konvererat till HDMI.

/qsecofr

Citat Ursprungligen postat av fableman Visa inlägg

Stängde precis av min DB och då funka ljudet Har bara en dvi- HDMI kabel mellan box och TV.
    Man använder de där 4 extra siften som sitter lite vid sidan om för ljudet, tror jag:headbang:
    Vu + Solo2 DB800S +1 Förvirrad hund

Ska vara samma dvi-hdmi adapter annars som man har fått med ati HDxxxx grafikkorten vad jag förstått.

Hur de kan snåla in på en hdmi kontakt på t.o.m en HD box för nästan femsiffrigt belopp är dock för mig en gåta... Tycker det liknar apskit
    VU+

Liknande ämnen

1. Inget ljud via HDMI
    Av kjellke i forum Ljud
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 20:14
  2. HDMI ljud DM 500 hd
    Av jxp i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 15:31
  3. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 21:19
  4. Ljud med HDMI
    Av Skarre13 i forum TV
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 13:52
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-17, 20:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss