Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Någon som kan lösa detta?!?!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Då har nog TS provat allt, jag skulle tro att det är något lokalt i nätet som stör, dvs någon annan mupp till granne eller invånare i området som mekat med uttagen eller fixat så det blir störningar på nätet. Sedan att det är just dessa kanaler är nog en slump om man inte vet vad störningen är för något.

Har du dessutom "3-hål-i-väggen" så ska det funka bra, om det är en BRF kan du fråga styrelsen om dom vill göra något åt det, dvs ta dig en firma eller tekniker från comhem som kan kolla vad felet är, eller i alla fall hitta felet och byta eventuell trasig utrustning osv.

Det kan också vara uttaget som är trasigt men eftersom du även testade det andra är det nog inte det som är fel. Kan vara en underförstärkare kanske som spökar eller utrustning i undercentralen som säckat ihop (dvs funkar men något fel).

Om du har möjlighet så vore det bra att även prova hos grannen eller någon på våningen ovan osv, med din box hos dem. Får du samma fel, då är det antingen TV nätet eller något med boxen.

Då skulle man behöva hitta någon som har just large paketet och en box i området och gå till dem och titta om dom har samma problem. Sedan ska du även prova deras box hos dig för att se om allt funkar.

Sannolikt har nog alla i området detta problem men det är ju inte säkert.

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Tackad
    1 gånger
    Jo, det stämmer, sitter med en "tre hål i väggen" och bor i BRF.

Knepigt, kan det alltså vara något med nätet/uttagen trots att Comhems Samsungbox fungerar felfritt i båda mina uttag i lägenheten... svårt att komma med argument till en undersökning då ComHems egen digitalbox fungerar till 100 %. Bara med tvkort som det blir detta. Kan det vara så att hårdvaran i tvkort är känsligare för störningar en digitalboxen från ComHem? Går tillbaka till medium den 13:e så då blir problemet mindre synligt, då det idag bara är sex kanaler jag har problem med, varav 5 hör till Large tror jag. SF kanalen måste jag använda Samsungboxen för att se på.

Tror jag ska testa att köra in MediaPortal eller någon annan tvmjukvara och se om det blir någon skillnad.

Liknande ämnen

1. Någon som vet hur man styr detta?
    Av Dizzy_dan i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 23:18
  2. kan någon verifera detta! !
    Av giggelito i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 21:08
  3. Är detta till någon hjälp tro????
    Av connyp59 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 23:44
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 18:54
  5. Är det någon som varit med om detta ?
    Av Zamora i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 19:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss