Ingen framgång med DVB-viewer heller... läste lite i en "FAQ" ang Terratecs produkter.

Dels något om att en annan Terratec Cinergy C produkt (1200) tror jag det var, har problem med för höga signalnivåer och att det kan skapa problem. Lösningen där vara att skaffa en attenuator och skruva ner signalen lite. Annars stod det att vissa kontakter var gjorda för DVB-S och hade annorlunda signalfilter, än de med DVB-C, om de menade kontakten på kortet som är av skruvtyp, eller om de menade själva uttaget vet jag inte, men de skrev att man kunde testa att trycka in antennsladden i radiojacket istället. Eller byta kontakt till em med ett annat filter? Finns det till skruvkontakterna på baksidan av kortet? Nu har jag ingen könsbytare hemma, så har inte testat något av ovanstående.

En annan felkälla var tydligen trådlösa DECT telefoner vilket kunde störa ut korten, så har en granne trådlösa telefoner kunde det tydligen räcka.

Kan det vara något av detta som spökar tro. Att signalen är för kraftig för bägge terratech tuners:arna. Både USB och PCI varianten. Då allt fungerar upp till en viss Mhz, eller är det så att signalen störs ut på de högre frekvenserna tack vare trådlöst nätverk och/eller trådlösa telefoner i fastigheten?