Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Boxer och Cardsharing i stugan.

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du testat det här som jag skrev tidigare:

    "Kör man Boxer finns det också en liten lurighet att Boxer kör med dubbla ID så man kan behöva högerklicka på en kanal i kanallistan, välja Channel Properties -> Condition Access och dubbelklicka på de olika raderna där för att se om kanalen öppnar sig."

    Edit:
    I ProgDVB alltså.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Har du testat det här som jag skrev tidigare:

    "Kör man Boxer finns det också en liten lurighet att Boxer kör med dubbla ID så man kan behöva högerklicka på en kanal i kanallistan, välja Channel Properties -> Condition Access och dubbelklicka på de olika raderna där för att se om kanalen öppnar sig."

    Edit:
    I ProgDVB alltså.
    Yes sir! Det har jag testat att göra med utan resultat.

    [ 00:33:00 ] [ Newcamd ] new connection from 192.168.0.164 on socket 7
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd:15050 ] Connection from 192.168.0.164
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd:15050 ] User jhunden logged in, client: Generic
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd:15050 ] Command E3 from jhunden len 3
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd:15050 ] Sending Card Information to jhunden:
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd ] ProvID 0 Key BDFA997B on caid 0500 type 0
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd ] ProvID FFF510 Key BDFA997B on caid 0500 type 1
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd ] ProvID 23200 Key BDFA997B on caid 0500 type 1
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd ] ProvID 23210 Key BDFA997B on caid 0500 type 1
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd ] ProvID 23220 Key BDFA997B on caid 0500 type 1
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd ] ProvID 23230 Key BDFA997B on caid 0500 type 1
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd ] ProvID 23240 Key BDFA997B on caid 0500 type 1
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd ] Socket 7 hung up
    [ 00:33:00 ] [ Newcamd:15050 ] User jhunden logout


    Så står det i loggfilen när jag kör "update" på från wincsc. Detta är alltså för att uppdatera provider id's från kortet. Då verkar det koppla upp mot servern en snabbis och hämta information. Men det fungerar aldrig att koppla upp sig mot servern för att dekryptera en kanal. Märkligt...

    Står hela tiden "disconnected" i winCSC's monitorruta nere till vänster.
    Det är inga nätverksproblem heller, eller fw's...(där kan jag min sak)

    Kan det ha något med "Hostname" i server-configen att göra månne?
    Får pula vidare...

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Då har du ett kort med Provider ID 023200.
    Det är alltså raden med 023200 du skall klicka på. Om ProgDVB via WinCSC frågar efter 020500 så kommer WinCSC inte att hitta någon server som har det. Och då blir det "disconnected".
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Då har du ett kort med Provider ID 023200.
    Det är alltså raden med 023200 du skall klicka på. Om ProgDVB via WinCSC frågar efter 020500 så kommer WinCSC inte att hitta någon server som har det. Och då blir det "disconnected".
    Tack!

    Det hjälpte att göra som du sa. Jag dubbelklickade på id-fältet under "channel properties" så den uppdaterade ID-fältet i winCSC till 023000. Sen var det bara att trycka enable(connect to server) och kanalen gick att se på.

    Dock märker jag att om du ex. ställer in rätt id på Kanal 5 och rätt id på MTV (dessa två som exempel). Har 5an på med rätt nycklar och byter till MTV så uppdaterar sig inte winCSC mot servern direkt. Utan du måste disabla och enabla pluginen igen. Dvs. göra en reconnect mot din cardserver för att kunna se en ny kodad kanal.

    Är det någon som har stött på detta tidigare? Eller har en lösning.

    Hade detta varit ett problem med exempelvis en Dreambox med en DVBT-tuner? Eller hanterar mgcamd det exemplariskt? Står i valet och kvalet om att köpa en DM eller köra HTPC i stugan. (Det senare känns ju lite surt nu när man inte kan byta kanal utan att restarta pluginen).

    Tack på förhand!

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har för mig att jag hade liknande problem, men att det fungerade bättre när jag använde CSC istället för WinCSC. CSC har lite mer primitivt gränssnitt men verkar fungera stabilare.

    Ett annat alternativ kan vara att använda acamd istället som många säger fungerar bra. Jag har dock inte kört den själv.

    Det är klart att det fungerar smidigare med en Dreambox. Inga problem att köra mgcamd mot en NewCS-server, det fungerar helt utan strul. Men jag tror även att du kan få din ProgDVB-lösning att fungera bra om du testar lite andra plugins än WinCSC. Prova CSC eller acamd som jag skrev ovan. Om du söker på acamd här i forumet så tror jag du hittar en del exempel på folk som konfigurerat acamd för Boxer.

    Själv kör jag satellit sedan några år tillbaka så jag kan inte testa några Boxer-grejer själv numera. Utan det jag skrivit i denna tråden är taget ur minnet sedan jag höll på med Boxer för några år sedan.

    P.S. Har ett svagt minne av att det kanske fungerade med WinCSC om du går till en okodad kanal emellan. Alltså inte direkt ifrån Kanal 5 till MTV utan prova Kanal 5 -> SVT1 -> MTV om det går bättre?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Har för mig att jag hade liknande problem, men att det fungerade bättre när jag använde CSC istället för WinCSC. CSC har lite mer primitivt gränssnitt men verkar fungera stabilare.

    Ett annat alternativ kan vara att använda acamd istället som många säger fungerar bra. Jag har dock inte kört den själv.

    Det är klart att det fungerar smidigare med en Dreambox. Inga problem att köra mgcamd mot en NewCS-server, det fungerar helt utan strul. Men jag tror även att du kan få din ProgDVB-lösning att fungera bra om du testar lite andra plugins än WinCSC. Prova CSC eller acamd som jag skrev ovan. Om du söker på acamd här i forumet så tror jag du hittar en del exempel på folk som konfigurerat acamd för Boxer.

    Själv kör jag satellit sedan några år tillbaka så jag kan inte testa några Boxer-grejer själv numera. Utan det jag skrivit i denna tråden är taget ur minnet sedan jag höll på med Boxer för några år sedan.

    P.S. Har ett svagt minne av att det kanske fungerade med WinCSC om du går till en okodad kanal emellan. Alltså inte direkt ifrån Kanal 5 till MTV utan prova Kanal 5 -> SVT1 -> MTV om det går bättre?
    Återigen tack! Det fungerar precis som du sa. Från Kanal 5 -> SVT1 -> MTV - inga problem. Kanal 5 -> MTV = Problem.

    Ska kolla igenom de andra klienterna/pluginsen du nämde. Återkommer för att se om de passar mina behov bättre!

Liknande ämnen

  1. Box i stugan?
    Av Raven i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 15:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss