Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: ansluta till cardserver?

  1. #1

    ansluta till cardserver?

    Jag har en slackware server med newcs 1.67 installerat samt en dreambox dm800hd med gemini 4.50 och CCcam 2.1.3. Men hur gör jag för att få kontakt med servern? skulle gärna vilja veta hur man får igång telnet också

  2. #2
    Hur har du lyckats installera servern?

    Nåja, några tips på vägen ska du få..
    Börja med att hämta hem winscp, http://winscp.net/eng/index.php..

    För att ansluta behöver du IPnumret på servern/DBn, login och lösenord..

  3. #3
    jag följde http://wiki.slackware.se/index.php/CardShare_Server guiden. Jag är linux noob men försöker få tag på guider att följa, men nu står de stilla....

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Om du nu bara har 3-10 klienter så sätter du ju upp en CCam server på en kvart?
    Det är bara att ändra Ccam.cfg C lines och F lines...

  5. #5
    Men jag är inte så kunnig på linux, har fått igång newcs 1.67, fixat gemini 4.5 i dreamboxen, men vet inte vilken cam ja ska köra , har provat med lite olika men får de inte att funka, vet inte om jag har lagt in rätt grejer i cfg iförsej. Hittar ingen vidare ra guide för att få ordning på dreten

  6. #6
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Om du ska köra NewCS på servern måste du köra en klient som kan skicka EMM till NewCS. MgCamd är ett bra val då CCcam inte kan skicka EMM till NewCS.

    CCcam är som sagt enklast att konfigurera.

    MgCamd använder sig av konfig filerna:

    /var/keys/mg_cfg (Här ska du bara ändra A: till 01)
    /var/keys/newcamd.list (Här skiver du IP adress, port, user name, password och deskey till din NewCS server)

    CWS_KEEPALIVE = 300 (kvittar om du har med i filen)
    CWS_INCOMING_PORT = 12000 (kvittar om du har med i filen)
    CWS = 192.168.100.10 12345 DM800 PASSDM800 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs

    Ovanstående CWS = information måste också finnas i din newcs.xml fil annars kan inte din DM800 ansluta till servern.

    Ps. om du kör Gemini kan det va så att det finns en fil i /var/tuxbox/config/ som heter newcamd.conf som du måste ta bort!
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  7. #7
    Jag fick igång de till slut , men sen greja ja lite mer och nu funkar det inte :P

  8. #8
    jag hade tidigare cams inne samt configs till dom, tog bort dom när jag fick de att funka med mgcamd men de ska väll inte göra så de inte funkar med mgcamd? hade CCcam och evocamd inlaggt innan. Men de är bara newcamd.list som ska användas till mgcamd?. jag ändrade lite i den men ändrade tillbaks men de vill inte funka nu :/

  9. #9
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Japp newcamd.list och mg_cfg, kolla mitt inlägg ovan igen..
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  10. #10
    Jag har gjort som i ditt inlägg, då funkade de efter en stund, men inte längre . De gick över till online i några sekunder vid omstart av servern förut, men gick över till offline sen :/

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 15:36
  2. Lång tid att ansluta till NAS via NFS
    Av Blixten1 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 22:52
  3. Ingen kan inte ansluta till min DM8000
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 14:53
  4. Kan inte ansluta min DM8000 till nätverket
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 19:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss