Resultat 1 till 10 av 116

Ämne: Moralisk diskussion om att använda Dreambox kloner

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    Jag har bara 1 TV apparat så vad ska jag köra CS till? Jävla idiot.
    Ska du börja anklaga alla som har en HTPC med TV kort också när du lika håller på?
    Hade inte Dreambox funnits så hade det varit mitt val istället.
    Det närmaste är väl streaming till dator vilket är en av alla fördelar med Dreambox.

Folk som köper kloner gör att det blir mindre lönsamt för DMM och skadar utveckligen av framtida boxar och existens.
    Skulle dom sluta utvecklas skulle ju inte mjukvaran utvecklas längre ens för klonerna så det skadar även er.
    Visst det finns många hobby utvecklare som jag t.ex men det är ändå DMM som skriver grunden till mjukvaran i boxarna och dom enda som kan göra ändringar i drivers då den inte är opensource.
    Och CS skadar också min hobby eftersom DMM och deras boxar fått det ryktet där alla som har en Dreambox anklagas för att vara pirat.
    Det är inte DMM's mjukvara som gör det möjligt med cardsharing utan det är är 3e parts utvecklare som går bla att köra på Dreambox men även på alla andra linuxboxar och vilken dator som helst.
    Och tack vare 3e parts utvecklarna är det även möjligt att köra CS på vanliga operatörsboxar.
    Går även köra CS på routrar och liknande med ska man börja anklaga routerägare också för det eftersom man kan köra linux på på routern?
    Personligen vill jag stänga ner varenda CS forum som finns för det förstör som sagt min hobby och för den bästa boxen som finns.
    Fast skadan är redan skedd och går väl inte göra så mycket år längre.
    Men nu handlar tråden om moraliska diskussionen om kloner och inte om CS.
    Vill du ha den diskussionen så tycker jag du startar en ny tråd om det.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Jag har bara 1 TV apparat så vad ska jag köra CS till? Jävla idiot.
    Ska du börja anklaga alla som har en HTPC med TV kort också när du lika håller på?
    Hade inte Dreambox funnits så hade det varit mitt val istället.

Folk som köper kloner gör att det blir mindre lönsamt för DMM och skadar utveckligen av framtida boxar och existens.
    Skulle dom sluta utvecklas skulle ju inte mjukvaran utvecklas längre ens för klonerna så det skadar även er.
    Visst det finns många hobby utvecklare som jag t.ex men det är ändå DMM som skriver grunden till mjukvaran i boxarna och dom enda som kan göra ändringar i drivers då den inte är opensource.
    Och CS skadar också min hobby eftersom DMM och deras boxar fått det ryktet där alla som har en Dreambox anklagas för att vara pirat.
    Det är inte DMM's mjukvara som gör det möjligt med cardsharing utan det är är 3e parts utvecklare som går bla att köra på Dreambox men även på alla andra linuxboxar och vilken dator som helst.
    Och tack vare 3e parts utvecklarna är det även möjligt att köra CS på vanliga operatörsboxar.
    Går även köra CS på routrar och liknande med ska man börja anklaga routerägare också för det eftersom man kan köra linux på på routern?
    Personligen vill jag stänga ner varenda CS forum som finns för det förstör som sagt min hobby och för den bästa boxen som finns.
    Fast skadan är redan skedd och går väl inte göra så mycket år längre.
    Men nu handlar tråden om moraliska diskussionen om kloner och inte om CS.
    Vill du ha den diskussionen så tycker jag du startar en ny tråd om det.
    Oj då, vad du blev arger...
    jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag antog att du hade mer än en TV apparat.

Du kan förpesta de flesta trådarna med ditt Anti-klon snack men det var givetvis dumt av mig att dra in CS i ditt OT tugg...

Liknande ämnen

1. Använda din dreambox som cardserver
    Av admin i forum Guider
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-03, 15:36
  2. Olika kloner..
    Av desp i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 20:56
  3. Att använda din dreambox som cardserver
    Av nele30 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 23:00
  4. Använda Dreambox 500T som CS-server?
    Av garton i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-19, 14:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss