Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
Mitt största problem med Dream är att dom hycklar och tar hutlösa priser för sina produkter.
Jag vet inget annat företag som X antal år efter lansering av en produkt, om det så är elektronik eller bilar, kan ta nästan exakt lika mycket betalt som när den var ny.
Det är nästan värre än att dom var pirater i början och nu försöker leka laglydiga små änglar.

Håller fullständigt med. Hade dom vetat bättre hade dom behållt 500C/T/S serien och gjort den billigare (i fall de nu inte var lika billiga att tillverka som en klon) men ändå inte så billigt att den inte fungerar bra. Sen sålt den för ett pris som matchar klonerna. Klart man inte kan matcha priset på blocket för dom fuskar ju. Men skulle en orginalbox kosta 1500kr så skulle nog folk köpa orginal med riktig garanti isället för att köpa en klon på blocket för 1000kr.
Nu kanske någon säger att det inte går att sälja för 1500kr för att tjäna på det. Klart att DMM kan sälja boxar för detta pris och även billigare. Dom behöver ju inte betala någon licens avgift för dom äger ju drivarna.
Men dom valde att inte sänka priset utan tog bort den istället. Enligt mig har dom gjort en jätte miss. Tänkt om 90% av alla som köpte kloner idag skulle köpa en orginal istället. Då snackar vi pengar.