Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
Jag har bara 1 TV apparat så vad ska jag köra CS till? Jävla idiot.
Ska du börja anklaga alla som har en HTPC med TV kort också när du lika håller på?
Hade inte Dreambox funnits så hade det varit mitt val istället.

Folk som köper kloner gör att det blir mindre lönsamt för DMM och skadar utveckligen av framtida boxar och existens.
Skulle dom sluta utvecklas skulle ju inte mjukvaran utvecklas längre ens för klonerna så det skadar även er.
Visst det finns många hobby utvecklare som jag t.ex men det är ändå DMM som skriver grunden till mjukvaran i boxarna och dom enda som kan göra ändringar i drivers då den inte är opensource.
Och CS skadar också min hobby eftersom DMM och deras boxar fått det ryktet där alla som har en Dreambox anklagas för att vara pirat.
Det är inte DMM's mjukvara som gör det möjligt med cardsharing utan det är är 3e parts utvecklare som går bla att köra på Dreambox men även på alla andra linuxboxar och vilken dator som helst.
Och tack vare 3e parts utvecklarna är det även möjligt att köra CS på vanliga operatörsboxar.
Går även köra CS på routrar och liknande med ska man börja anklaga routerägare också för det eftersom man kan köra linux på på routern?
Personligen vill jag stänga ner varenda CS forum som finns för det förstör som sagt min hobby och för den bästa boxen som finns.
Fast skadan är redan skedd och går väl inte göra så mycket år längre.
Men nu handlar tråden om moraliska diskussionen om kloner och inte om CS.
Vill du ha den diskussionen så tycker jag du startar en ny tråd om det.
Oj då, vad du blev arger...
jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag antog att du hade mer än en TV apparat.

Du kan förpesta de flesta trådarna med ditt Anti-klon snack men det var givetvis dumt av mig att dra in CS i ditt OT tugg...