Citat Ursprungligen postat av Lizzard Visa inlägg
Det går inte ihop det här med ditt prat, varför älskar du Dreambox? eftersom du INTE kortdelar säger du så kan du ju använda någon annan Linuxbox.

Dreambox triumfkort är ju att dom är enkla att få igång med CS och det finns mest CS stöd till den.

Om vi tittar på allting bortom CS så är ju andra linuxboxar likvärdiga mjukvarumässigt och oftast bättre hårdvarukvalite.

Hur ofta läser man inte inlägg med dreamboxägare som måste ta fram lödkolven? var ska jag löda? vafan den brann upp igen, måste fixa ny konding.....
...eller OLED displayen som lägger av efter 18 månader eller så på DM800, fram med lödkolven igen då....fan jag betalade 5000:- för boxen.
Dom andra linuxboxarna är till stor del inte opensource även om det är linux baserat så därför går dom bort.
Finna exprimentella enigma2 images men dom funkar inte lika bra som på Dreambox.
Dessutom utvecklas det mer till Dreambox.
Varken jag eller nån av dom jag känner har haft några problem med sina orginalboxar.
Ingen har behövt nån lödkolv osv.
Sen när jag ska köpa ny box så vill jag ha en box som klarar 1080p på en gång samtidigt som det är opensource.
Enda vettiga konkurrenten är azbox hd men den är inte opensource så den går bort också.
Vu+Duo är ju heller inget val då den enligt specs inte klarar 1080p iaf och sen har man ingen möjlighet att stoppa in DVD brännare bla heller.
Annars ser den boxen intressant ut.
Som det ser ut just nu är det inget som slår DM8000.
Ang CS stöd så funkar det precis lika bra på alla linuxboxar.
Men det kanske uppfattas som lättare eftersom Dreamboxen har just mer utveckling än andra linuxboxar som jag nämnt.
Nu har jag nämnt många orsaker till varför jag gillar Dreambox och har en och tror många håller med mig om dom fördelarna.
Sen håller jag ju med om att det är många som sysslar med CS men jag tycker det är fel att koppla ihop just Dreambox och CS.
Utan det har blivit vanligt förekommande oavsett vilken box man har eller om man har en HTPC.
Vapen används vid rån betyder det att alla med vapen är rånare? Datorer används till alla möjliga brott betyder det att alla håller på med brott bara för att dom har en dator?
Sen finns det en till vanligt förekommande form av CS och det är att man skaffar tvillingkort genom släktingar och vänner och det blir ännu billigare det.
Men nu är ju tråden väldigt out of topic då den handlar om dreambox kloner och inte CS.
Men verkar omöjligt att hålla sig till ämnet.
Kan vi försöka hålla oss till ämnet i fortsättningen och ta moralisk diskussion om CS i en annan tråd om ni vill diskutera det?