Citat Ursprungligen postat av Myrmidon Visa inlägg
Att man vill få bort så mycket snack som möjligt ang CS förstår jag...
Samma problem vi engång hade när det gällde Keys, MK's o pre-releasing av keys.
Ledde ju till större problem o det gamla dog ut. Sen kom DM o CS o nu börjar det bli så vanligt att nya säkerhetssystem är på ingång.
Så visst, ditt resonemang hänger jag med på o ska inte diskutera mot det ens. Vi vet nog alla som varit med ett tag vilken problemställning det leder tilll när alla vet allt.

Precis som du förstår familjen som distribuerar till 5st inom hushållet så förstår jag att det finns kopior av DM.. Precis av samma syfte egentligen.. Ekonomi.
Alla har tyvärr inte råd att köpa en DM o väljer därför en likvärdig produkt.
Problemet är väl ändå att kopiorna försöker framstå som originalet. Hade man ändå kunna se att detta är en kopia men ger ett likvärdigt resultat tycker jag inte det är nåt problem.

Det är ju Open Source, eller hur ?
Att det tillkommer skatter o andra kostnader är en grej.. Men priset brukar gå ned i takt med försäljning vilket inte verkar gälla DM.
Finns andra orsaker med som att du t.ex inte kan få alla kanalerna på tvillingkorten och dessutom kan du inte få tvillingbb till fler än 4 TV apparater ofta.
Då är du tvungen ha ett till fullt betalt abbonemang och det är orimligt.
När det gäller opensource så ja som jag tidigare sagt är i princip allt opensource men inte driverna. Om nu boxarna med annat namn skriver sina egna drivers och skapar en image med dom driverna då ser jag inget problem.
Sen när det gäller tvillingkort så förekommer det mycket CS även med dom.
I vissa fall kan du få tvillingkort med dom flesta kanaler för 39:-/mån genom vänner och släktingar.
Skulle jag varit operatörerna skulle jag lagt ner tvillingkroten och kommit med en egen cardsplitter lösning under deras kontroll.
Sen sätt till att CS över internet är omöjligt som det redan är idag med nyare krypteringar.