Citat Ursprungligen postat av Lizzard Visa inlägg
Vad ska man med en linuxbox om man inte ska kortdela? då skulle man ju kört med originalbox från Canal digital eller vad man har för de har ju en EPG som är suverän som en DM box aldrig kommer i närheten av.
Vill kunna se kanalerna på min dator då jag gör annat som t.ex skriver här

Vill kunna se kanalerna när jag är borta (typ som slingbox endast jag som betalar för kanalerna ser på dom fortfarande)
Sen så funkar inte slingbox på alla OS som t.ex Linux heller då man måste ha speciellt program installerat.

Vill kunna enkelt ställa timers osv i ett webinterface

Vill kunna se på inspelningar efter att ha avslutat ett abbonemang och inte behöva hålla på krångla med att avkoda inspelningarna i efterhand eller lägga det på annan hårdisk alternativt bränna ut det jag vill ha kvar.

Vill kunna grabba 14 dagars EPG från internet

Kan ställa in exakt hur textning ska se ut på kanaler som är teletext textade (font, storlek, färg osv)

Kan välja olika skins hur menyer osv ska ut

Och det bästa av allt det är opensource så det kommer mycket 3e parts grejer till den och förbättringar så man behöver inte vänta flera månader eller år så att boxtillverkaren ska fixa det... i vissa fall kan jag själv fixa till vissa fel i koden...

Dom som har satellit vill ha Viasat och CD i samma box och kanske ta in ytterligare satelliter och det kan man inte med operatörernas egna boxar.

Och mycket annat.

Räcker det som argument?

Om du gillar CD's box och vill köra CS varför kör du inte med den och skaffar smartwi istället då? Funkar precis lika bra.
Blir ju dessutom billigare än kloner tom.
Och EPG'n i min box kommer INGEN orginalbox i närheten av men det beror ju självklart på vilken Dreambox och image man har.
Dessutom så suger EPG hos den operatören jag har. Ofta bara 2 program framåt på många kanaler och ofta fel info dessutom.
Därför mitt krav på kunna grabba EPG från internet.