Alla gör inte det så där har du fel.
Jag har köpt den eftersom den är miljoner gånger bättre än operatörsboxarna.
Den är baserad på Linux och opensource och har nätverk och det ger massor med fördelar och utveckling.
Det är mitt främsta skäl till att ha Dreambox iaf.
Har skrivit det massor med gånger redan.
Jag tycker CS är lika mycket fel så jag försvarar inte det heller.
Speciellt inte dom som gör det i syfte att inte betala för kanalerna.
Dom som gör det till sin sovrums tv eller liknanade kan jag ha mer förståelse för.
Och ska man vara petig bryter man faktiskt inte mot nåt avtal sålänge man bara ser på 1 TV åt gången.
Om du slår av TV i vardagsrummet och går och lägger dig i sovrummet och slåt på TV där så ser du faktiskt bara på 1 TV och bryter alltså inte mot avtalet.
Men ser du på båda samtidigt på olika kanaler så är det en annan sak.

Eftersom du inte orkar läsa igenom tråden så skriver jag en del av mina argument igen.

Vill kunna se kanalerna på min dator då jag gör annat som t.ex skriver här

Vill kunna se kanalerna när jag är borta (typ som slingbox endast jag som betalar för kanalerna ser på dom fortfarande)
Sen så funkar inte slingbox på alla OS som t.ex Linux heller då man måste ha speciellt program installerat.

Vill kunna enkelt ställa timers osv i ett webinterface

Vill kunna se på inspelningar efter att ha avslutat ett abbonemang och inte behöva hålla på krångla med att avkoda inspelningarna i efterhand eller lägga det på annan hårdisk alternativt bränna ut det jag vill ha kvar.

Vill kunna grabba 14 dagars EPG från internet

Kan ställa in exakt hur textning ska se ut på kanaler som är teletext textade (font, storlek, färg osv)

Kan välja olika skins hur menyer osv ska ut

Och det bästa av allt det är opensource så det kommer mycket 3e parts grejer till den och förbättringar så man behöver inte vänta flera månader eller år så att boxtillverkaren ska fixa det... i vissa fall kan jag själv fixa till vissa fel i koden...

Dom som har satellit vill ha Viasat och CD i samma box och kanske ta in ytterligare satelliter och det kan man inte med operatörernas egna boxar.

Och mycket annat.

Räcker det som argument?