Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Övervakningskamera till Dreambox

  1. #11
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Detta kommer troligen inte att fungera, då kerneln i DM800 är anpassad just för den boxen.
    Linux Kerneln är en mycket bantad kernel och har inte alla drivrutiner för diverse enheter.
    Så redan här kommer du få problem.
    För att få det sedan att fungera så måste du troligen kompilera om hela kerneln i boxen, vilket betyder att du måste skapa en egen image...
    Det går säkert om man vill men det är inte gjort på en handvänding tyvärr...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av patrikeson Visa inlägg
    Hmm, nu kanske jag är ute på lite tunn is här men varför göra det så svårt för sig?

    De flesta övervakningskamerorna (WLAN) har inbyggd webserver och rörelsedetektion. Måste vara lättare att satsa på en sådan, installera en webläsare och sedan lagra på dm-hårdisken som en nätverksdisk.

    Nu är jag dålig på hur väl en webläsare fungerar i boxen, men kamerabiten är jag säker på.

    Bara en tanke.....
    Du har rätt i att det finns kameror med inbyggd rörelsedetektion. Dock har jag en IP kamera utan just den funktionen varför jag hade velat få ett program i Dreamboxen.

    Jag får helt enkelt lägga ner denna fundering och kanske köpa mig en ny kamera.

    Tack för alla tips och funderingar.

Liknande ämnen

  1. Vad kan man ha en Dreambox till?
    Av frosing i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 17:07
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  3. ny till dreambox.
    Av roddanswe i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 10:28
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss