Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: störningar canal+ sport hd

  1. #1

    störningar canal+ sport hd

    Är det flera som har haft störningar på canal+sport hd,tvärgående mosaik hela tiden,sigmal kvalitet/styrka kan pendla från dålig till hur bra som helst men bara på canal+ sport hd(alla andra kanaler funkar utmärkt)det började för några dagar sen,har mailat till comhem men inte fått nån svar än,och det ska också sägas att det funkade utmärk för några dagar sen,det är första gången på flera år som jag har prblem med kanaler:errf:

  2. #2
    Tjenixen

    Det som du skulle kunna göra är att kolla på signalstyrkan på canal+sport HD och jämföra det signalvärdet med Tv4 HD kanalplats 72 och har du samma värden där så är antagligen frekvens in i din lägenhet ur balans, alternativt att du får in störningar på denna frekvensen, vilket då kan vara antennkabel, box uttag, testa en annan antennkabel och om detta ej hjälper är det ju bara ringa com hem och felanmäla, de kommer be dig starta om din box och göra en återställning men detta kommer ej hjälpa eftersom det är signal relaterat.

  3. #3
    tack för hjälpen,gjorde som du sa och det var lika dåligt kvalitet 0-90/styrka 30-40på tv4 hd som det var på canal+sport hd,testade att byta antenn kabel,och med en annan box,har startad om grejerna,ingentig hjälper,resultat är det samma,nu är det bara att vänta o ser vad comhem kan göra åt detta.

  4. #4
    Det är bara att ringa och felanmäla så fixar de det inom kort

  5. #5
    nu har jag varit i kontakt med kundtjänst,och hon som jag pratade med noterade upp allting och skulle skicka ärendet vidare till teknisk support,så nu får man bara snällt ta och vänta vad det är som händer,än har det inte blivit bättre iaf,skulle vara bra att veta orsaken bakom detta,KASPERATTACK du verkar vara proffs på det här så vad tror/vet du

  6. #6
    det är förstärkaren i källan som behöver en spark i sidan, så antagligen så skickar de ut en tekniker som fixar det, kan också vara att de vill tidsboka dig så teknikern får tillgång till din lägenhet så han kan justera förstärkaren i källaren och sedan mäta signalen i uttaget så i början på nästa vecka borde det vara fixat om du inte blir tidsbokad då blir det fixad då

  7. #7
    tack för det svaret KASPERATTACK,det verkar som att dom kunde fixa det "on line",därför att efter det att jag hade haft kontakt med kundtjänsten så var störningarna borta/bilden tillbaka samma kväll,kvalitet 100/styrka 55-60,det är ju också möjligt att dom har varit o rotad i källaren utan min vetskap

  8. #8
    Det har jag svårt att tro med tanke på röd dag eller isåfall om det varit utsändningsfel från huvudcentralen. Men bra att det löst sig iallafall

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 19:29
  2. Får inte in Voom HD och Canal+ sport HD
    Av Teeo i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 09:13
  3. Störningar
    Av watashiwaonder i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 16:21
  4. störningar
    Av droos i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 19:40
  5. Canal+ och Viasat Sport koder..
    Av Andreas1 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-16, 20:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss