I din router går det säkert att manuellt ange en mac-adress, så om du inte får till det på annat sätt så prova det. Dvs skriv in Dreamboxens mac-adress i routern, öppna en webbläsare i datorn och skriv in ditt användarnamn/lösen. Har själv Bahnhof och fick göra så bl.a. när jag anslöt boxen för IP-telefoni.
Byt leverantör
//snake