ska till polaren med en biltema switch imorn. jag har vart in i den avancerade menyn å testat alla möjliga tuner inställningar. hitta ett läge då switchen funkar 1 fåtal ggr. d.v.s man får tokzappa innan den switchar rätt. man kan ju hoppas de funkar med ny switch lnb ska funka för dom är nya.. switchen funkar bättre på dan. d.v.s just nu kanske de är -25 grader ute. på dan runt -18 till -20 solen kanske gör sitt oxå. tunern på dm800 är ju kinkig som fan. måste bero på att swtichen blir "trögare" ju kallare de blir ute. men ett tips är alltså att gå över till avencerad tuner inställning. välja diseq 1.1 eller 1.2 sen t.ex höja lnb spänning, välja toneburst fast de inte är en toneburst switch o.s.v.. burken har funkat bättre på typ LT5 sp 3 eller 5 eller något. nu ligger sp8 i med senaste drivers och bootloader. här hemma har jag switch från lokala tv affären. funkar klockrent å sitter längst upp på skorstenen under parabolen. namnet på switchen kan jag inte. inställningen AA och AB där ställde jag in AA och BA. igentligen tokfel inställning men de var då jag iaf fick någon som helst rekation på switchen. AA läget funkar klockrent iaf. i detta fallet är AA sirius och AB/BA = thor.