Funkade fint med 3-gradersblock. 70-80% signal på både Thor och Sirius.
Funkade fint med 3-gradersblock. 70-80% signal på både Thor och Sirius.
Muggesand, ja det kommer funka, det man brukar använda är ju 6graders.
4.8 plus 0.8 blir ju 5.6 graders skillnad. Varför skulle det inte funka.
för att dra upp lite liv i denna tråd så kan jag meddela att ett 6 graders block (sånt som jag länkade till tidigare) på en clas olsson-parabol gav 91% på thor och 90% på siriusmed dom medföljande huvvena som följde med fick vi bara upp 69/68%. och detta utan ens justera parabolen efter byte av lnb!
Det man inte vet, har man ingen aning om!
Jag satte upp en parabol (TD62) hos en kompis och då jag frågade våran lokala satellitaffär så fick jag rådet att använda en fast dibloc 3 grader, kanske det har att gör med storleken på parabol men mottagningen på parabolen ligger på 92-98% på båda positionerna.
Jag köpte en Clasohlssonparabol åt mig själv och om jag följer graderingarna på LNB hållarna och sätter den på 6 grader så funkar det inte, jag har fått skjuta ihop mina huvuden maximalt för att få bra mottagning på både 0,8 och 4,8 och ligger då mellan 90-95% i SNR.
Varför det är så vet jag faktiskt inte, kanske är något speciellt just med avståndet tallrik till fäste på triax?
Jag fick mest skit av min lokale handlare när jag var och frågade om ett duoblock. Typ; ahh, va fan de e bara dom där olagliga dreambox-pojkarna som ska ha dubbla huvven. Dom funkar så dåligt, man får inga bra siffror på dom. Och prismedvetna är dom, har jag ett huvud för 150 spänn, då hittar dom det för 70kr i tyskland och köper därifrån istället.
kan nämna att jag kommer inte sätta min fot där igen.
har jag fattat fel men skulle man alltså kunna köra på ett sådant här huvud
http://www.hm-sat-shop.de/lnb-monobl...-db-40-mm.html
istället för att trycka upp 2st lösa lnb huvud och trixa med?
Om ja.. behövs inget discQswitch emellan då? e
Det ska nog funka kanon, det är inbyggd switch i dom. dock om man har dubbelhållare idag i fasta lägen så brukar det vara svårt att få det att passa i dom. Bästa är om man bara har en enkelhållare.